Newsroom over catwalks, couture en cash
Door FashionUnited
bezig met laden...
Newsroom staat maandagavond 1 juli in het teken van catwalks,
couture en cash. Aanleiding is de Amsterdam Fashion Week die op zaterdag 6 juli voor de 19e keer weer van start gaat. De centrale vraag die avond is ‘Valt er nog wel geld te verdienen in de Nederlandse modebranche?’Newsroom is het nieuwscafé en radioprogramma van Het Financieele Dagblad en BNR Nieuwsradio. Diverse gasten uit de actualiteit en deskundigen gaan een avond lang in Restaurant Dauphine in Amsterdam in discussie, onder leiding van BNR-presentator Paul van Liempt.
Hoe belangrijk is Nederland in de wereld van de mondeale modeindustrie? Ook op die vraag zal op 1 juli getracht worden een antwoord te krijgen.
Sprekers zijn onder andere Monique Collignon en Bart Maussen. Collignon is een Nederlandse modeontwerper, die in de jaren '80 begon met het ontwerpen van sportkleding. Tegenwoordig heeft ze ook haar eigen haute couture-collectie en een prêt-à-porter-lijn. In 2010 ontving Collignon de Dutch Designer of the Year Award. Maussen is eigenaar van de Amsterdam Fashion Week. Daarnaast is hij eigenaar van de Dutch PR Group, dit communicatiebureau adviseert politici, bestuurders en bedrijven.
Bart Maussen
BNR Nieuwsradio
Financieele Dagblad
Monique Collignon
Newsroom