• Home
  • V1
  • Columns
  • Next groeit online door regenval

Next groeit online door regenval

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

De Britse modeketen Next heeft zijn winstprognose voor het lopende boekjaar naar boven

bijgesteld door een forse stijging van de online verkoop. In de webshop van het merk liep het met name storm in de maanden april, mei en juni waarin er een recordhoeveelheid regen viel en het winkelend publiek gedwongen werd om de high street te mijden ten gunste van online shoppen. Dat meldt Telepgraph.co.uk.

In het eerste halfjaar van 2012 rapporteerde het modebedrijf een magere omzetstijging van 0,2 procent in zijn fysieke winkels en een forse 13,3 procent omzetgroei in zijn webshop. Doordat de totale omzet met 4,5 procent toe is genomen, heeft Next zijn prognose voor de rest van het jaar naar boven bijgesteld. Het modebedrijf verwacht dat de winst voor belastingen zal liggen tussen de 575 miljoen pond en 620 miljoen pond (733,5 miljoen euro en 790,9 miljoen euro). De omzet gaat dit jaar naar verwachting tussen de 2 en 4,5 procent groeien. 13 september maakt Next de complete halfjaarcijfers bekend.

Next heeft 500 eigen winkels in Groot-Brittannië en 200 franchisewinkels wereldwijd onder de naam Next International. De webshop heeft 3 miljoen actieve klanten in 50 landen.

Next