Niet reageren op online miskoop grote ergernis
Door FashionUnited
bezig met laden...
Wie tijdens het internetshoppen een miskoopt maakt,
kan te maken krijgen met flink wat frustraties. Uit onderzoek van online betalingssysteem PayPal blijkt dat consumenten zich het meest ergeren aan webshopeigenaren die niet reageren bij melding van een miskoop. Meer dan 50 procent van de respondenten ergert zich hier aan. PayPal vroeg ruim 3000 consumenten naar hun ervaringen met online miskopen. Volgens PayPal zijn webshops met eenvoudige handelingen te verbeteren.Naast niet reageren op een miskoop, worden consumenten ook niet vrolijk van het zelf opdraaien voor de retourzending en de bijbehorende verzendkosten. Van de respondenten geeft 21 procent aan dat als zeer vervelend te ervaren. Kortingsbonnen terugkrijgen in plaats van geld, gaf 10 procent op als grootste ergernis.
Een vriendelijke, snelle reactie op een miskoop wordt het meest gewaardeerd door de consumenten die online shoppen. Van de ondervraagden vindt 17 procent een snelle teruggave van geld het prettigst.
Dennis Van Allemeersch, Country manager Benelux van PayPal over het onderzoek: " Consumenten zijn met name op zoek naar snelheid en vriendelijkheid bij het afhandelen van een online miskoop. Uit ons onderzoek blijkt dat webshopeigenaren dus eenvoudig verbeteringen kunnen aanbrengen bij het afhandelen van klachten.”
PAYPAL
WEBSHOP