• Home
  • V1
  • Columns
  • Nieuw mannenmerk voor BTX Group

Nieuw mannenmerk voor BTX Group

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Het Deense modebedrijf BTX Group gaat een nieuwe mannenmodemerk op de markt brengen:

Frontiers of Quebec 1924.

Het merk is geïnspireerd op een groep Deense kolonisten die zich in de vroege jaren 1900 in Quebec in Canada vestigden. Het assortiment is onderverdeeld in twee lijnen: 1924 en Avenue. De ‘1924’ collecties zijn casual en sportief en gericht op preppy avonturiers. De ‘Avenue’ lijn moet met authentieke details en een stoere uitstraling de sophisticated stedeling aanspreken. Het assortiment bestaat uit blazers, rugby shirts, overhemden en jeans.

Frontiers of Quebec 1924 wordt aanvankelijk naar 11 landen in Europa gedistribueerd. In de Benelux wordt Frontiers vertegenwoordigd door het Amsterdamse modeagentschap Fancyfarmers Enterprises. De collectie voor herfst 2012 wordt in januari gelanceerd tijdens Bread & Butter in Berlijn. Later die maand staat het merk ook op Modefabriek in Amsterdam.

Frontiers of Quebec is het zeventiende merk uit de koker van de BTX Group. Het bedrijf heeft momenteel ongeveer 800 werknemers en een jaarlijkse omzet van meer dan 2 miljard DKK (269 miljoen euro) voor de merken Brandtex, Share Female, Ciso, Fransa, Dranella, Fransa Kids, Freeze, Blend, Psycho Cowboy, b.young, ICHI, Frank Q, Gestuz, Jensen Women, VETO en Signature. De merken worden in 25.000 winkels in zowel binnen- als buitenland verkocht.

BTX group
FQ1924
frontiers of quebec