• Home
  • V1
  • Columns
  • Nieuw Nederlands modemerk voor 'Women in Business'

Nieuw Nederlands modemerk voor 'Women in Business'

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Nederland is een nieuw modemerk rijker. Ondernemers

Bernard Groen en Jan Nieuwenhuis ontwerpen en produceren met hun bedrijf Aardige Jongens Fashion Management een mix & match business lijn voor vrouwen onder de naam Facts and Figures, Women in Business.

Onder de rook van Den Haag, in Wateringen, is het bedrijf ‘Aardige Jongens Fashion Management’ gevestigd. Het bedrijf is al meer dan 10 jaar actief in ontwikkeling en productie van kleding. Beide eigenaren, Jan Nieuwenhuis en Bernard Groen, lanceren een nieuwe kledinglijn onder de naam Facts And Figures: Women in Business. De reden voor deze stap is volgens Bernard Groen een logische: “Er is ruimte op de markt, ruimte in de kledingrekken, maar dan moet je wel komen met een uniek product waar gewoonweg veel vraag naar is. Het afgelopen jaar hebben wij goed geluisterd naar onze potentiële afnemers; de detaillist en de doelgroep. Onze doelgroep is de modebewuste vrouw tussen de 25 en 45 jaar, veelal werkzaam op kantoorlocaties of buitendienst op zoek naar kwalitatief, mooie en modieuze zakelijk te dragen kledingcombinaties. Nog nergens is dit als herkenbaar geheel voor een redelijke prijs verkrijgbaar. Tot nu.”

Mix&Match
De kracht van de collectie is volgens Jan Nieuwenhuis vooral de unieke mix & match formule. “Onze collectie bestaat uit diverse modellen blazers, rokjes, pantalons, jurkjes en blouses. We hebben acht verschillende dessins beschikbaar waardoor er heel veel combinaties mogelijk zijn. De dames kunnen kiezen uit een set bestaande uit een blazer, een rok en een pantalon. Omdat het redelijk vaak voorkomt dat een dame bijvoorbeeld boven maat 38 heeft en onder maat 40, zijn de items ook los verkrijgbaar zodat ze haar eigen set bijna tailor made kan samenstellen. De maatvoering loopt van maat 36 tot en met 52, elke winkel kan kiezen voor zijn eigen modellen, bijvoorbeeld korte blazer, slim fit pantalon of jurkje.

Toonaangevend zonder concessies
De ambitie van de heren is duidelijk: “Facts And Figures wordt hét toonaangevende merk voor de Women in Business. "Wij gaan bewijzen dat fashion, ontworpen vanuit de vrouw en vanuit de functionaliteit, zonder concessies te doen aan styling en uitstraling, een gat in de markt is. Wij zullen een herkenbare plek veroveren in vele multibrand stores in Nederland, België en Duitsland als blijvende collectie. Dit gaan wij realiseren door maximale aandacht te schenken aan de detaillist, aan de doelgroep door speciale marketingacties en door naast de NOS (Never Out of Stock) collectie tweemaal per jaar aanvullende items uit te brengen. Maar bovenal: fantastisch mooie producten gemaakt van geweldige stoffen, luxe opvallende, uitgesproken fournituren en een perfecte pasvorm. We hebben de middelen, de kennis, de ervaring en de drive om mooie producten te maken gekoppeld aan een goede uitstraling en geolied marketingverhaal voor de detaillist. De detaillist doet het niet alleen: wij staan er naast. Wij helpen met collectioneren, we leveren ook kleine aantallen en ook doorlopende nalevering is mogelijk dankzij het NOS programma. Maar bovenal gaat het om de basis: een mooi product. Dat hebben wij klaar staan.”

women in business