• Home
  • V1
  • Columns
  • Nieuwe koers voor Fashion Week Digital

Nieuwe koers voor Fashion Week Digital

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion Week Digital, de afgelopen zomer gelanceerde website

met live shows, is van strategie veranderd. Dat zegt initiatiefnemer van de digitale modeweek, Patricia van der Neut, tegen FashionUnited.

Afgelopen zomer werd Fashion Week Digital gelanceerd. Op de website konden bezoekers kijken naar shows van ontwerpers als Rodrigo Otazu, Sage and Ivy en Sepehr Maghsoudi. Ook was er een lanceringsfeest in het Amsterdamse Theater Tuschinski. Van der Neut vond modeweken te lokaal en wilde een internationaal publiek bereiken. Ook zodat consumenten konden meegenieten van de exclusieve modeshows.

De tweede online modeweek moest in februari plaatsvinden, maar Van der Neut heeft een nieuwe koers uitgestippeld voor haar bedrijf. Van der Neut: "Wij hebben namelijk gemerkt dat men helemaal geen behoefte heeft aan exclusieve online shows, maar aan dagelijkse toffe content. Daarom hebben wij geen exclusieve shows meer maar dagelijks posts als what to wear, how to do your hair, whats new, en interviews." Volgens Van der Neut is deze nieuwe strategie succesvol. Ze laat weten dat 1,7 miljoen bezoekers per maand de website Fashionweekdigital.com bekijken. Deze bezoekers zouden de website hebben gevonden door social media en pr-activiteiten. Ook zijn het bezoekers die terugkomen om de nieuwe content te bekijken.

Fashion Week Digital
Patricia van der Neut