Nieuwe Marketing Directeur Esprit
Door FashionUnited
bezig met laden...
Per ingang van 1 juni 2009 zal de Nederlander Jan Erik van Dijk bij Esprit in dienst treden als
Marketing Directeur wereldwijd. Op dit moment is deze positie niet vervuld. De vorige Marketing Directeur van het bedrijf verliet Esprit midden 2008.Van Dijk zal zich bezig gaan houden met corporate identity, brand positioning en communicatie van Esprit. Ook zal hij het merk en de bedrijfsmissie naar buiten toe coördineren en versterken. De visuele merchandising, advertenties en PR zullen vanaf juni zijn verantwoordelijkheid zijn. Intern zal Van Dijk de waarden van Esprit bewaken.
Van Dijk heeft eerder ruime ervaring opgedaan bij de marketingafdeling van C&A. Hij was daar nauw betrokken bij het repositioneringsproces.
Esprit werd in 1968 opgezet door Susie and Doug Tompkins. In de tweede helft van 2008 behaalde het bedrijf een omzet van 1,9 miljard euro.
CCpage
Esprit