Nieuwe naam voor mannenkleding Mango
bezig met laden...
De mannenkleding die nu in de winkels verkocht wordt onder de naam 'H.E. by Mango' zal 'Mango Man' gaan heten. De
verandering zal geleidelijk veranderd worden in de verschillende mobiele apps, de webwinkels en landen waar de mannencollectie verkocht wordt.Na het verwezenlijken van het megastore concept in 2013 – alle collecties worden in deze extra grote winkels verkocht - heeft Mango besloten alle collecties onder de 'Mango' naam te brengen (Mango, Mango Man, Mango Kids en Mango Sport&Intimates). De enige uitzondering is de 'Violete by Mango' collectie.
De mannenlijn werd in 2008 opgericht om mannen moderne kleding aan te bieden. De stijl van de collectie is gebaseerd op basis kledingstukken, zoals blazers, overhemden, jeans, polo shirts etc. Trends worden op een simpele, alledaagse en urban manier in de kledingstukken verwerkt. Tegenwoordig bestaat de mannenkleding uit verschillende collecties; 'Smart Casual', 'Casual', 'Tailored', 'Trend' en een collectie gericht op jongeren, 'Blacksmith'. Ook heeft ze een sportcollectie 'Performance' voor mannen die zich onderscheidt in een training en running sectie.
In 2013 sloot Mango het jaar af met een omzet van 1.846 miljoen euro, dit is een stijging van 9 procent ten opzichte van 2012. Ze maakte in dat jaar 120.5 miljoen euro winst, dit is 9 procent meer dan in 2012.