• Home
  • V1
  • Columns
  • Nieuwe strategie voor Mustang Jeans

Nieuwe strategie voor Mustang Jeans

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Heiner Sefranek heeft zijn functie als managing director bij

Mustang neergelegd en is nu voorzitter van de adviesraad. Volgens het modemerk is Mustang daarom nu eindelijk klaar met de herstructureringen, die werden aangekondigd na de verkoop van het merk aan investeerder ACapital vorig jaar.

Sefranek nam de operationele leiding afgelopen zomer op zich, na het vertrek van CEO Theo Birkemeyer. De samenwerking tussen Mustang en Birkemeyer verliep niet zoals de partijen zich hadden voorgesteld. Momenteel is Dietmar Axt CEO van het modemerk.

In oktober vorig jaar werd Mustang Jeans overgenomen. De stichtende familie Sefranek verkocht een meerderheid van de aandelen aan investeringsmaatschappij ACapital.

Naast personele veranderingen, verandert ook de strategie van het merk. Zo verhuizen de afdelingen productontwikkeling en inkoop weer naar Duitsland. Op die manier wil Mustang verzekerd zijn van een goede kwaliteit van de producten. De prijzen zullen hierdoor niet hoger worden, zo benadrukt Axt. "We willen ons blijven positioneren als een mid-range merk. De prijs zal daarom tussen de 69,90 euro en 99,90 euro blijven."

Mustang gaat de komende tijd extra aandacht besteden aan groei in groothandel, waarvoor het salesteam is versterkt. Ook wordt er gefocust op de ontwikkeling van nieuwe wassingtechnieken en modellen.

CCpage
MUSTANG
Mustang Jeans