Noppies verhoogt omzet op B2B shop van Eezeebee
Door FashionUnited
bezig met laden...
Noppies was bij de oprichting in 1991 een van de eerste
Uitgangssituatie: eenvoud en gemak voor retailklanten
Noppies werkte al jaren met een B2B webshop, waarin retailers hun bestellingen konden plaatsen. De voormalige shop voldeed op performance gebied echter niet aan de eisen van Noppies.Jimte Jepma, eCommerce Manager bij Noppies: “We bieden ongeveer 4000 styles aan aan retailers. We willen onze retailklanten een shop bieden waarin ze goed overzicht van de artikelen hebben, eenvoudig hun bestellingen kunnen plaatsen en waarbij ze eenvoud en gemak ervaren. Onze oude B2B shop liet daarin veel te wensen over.”
De keuze: bekende leverancier
Jimte Jepma zegt: “We hebben van te voren duidelijke doelen gesteld. Onze B2B webshop moet intuïtief en simpel zijn in gebruik. De user flow –van inloggen tot bestelling plaatsen- moet kloppen, eenvoudig en begrijpelijk zijn. Daarnaast moet de shop informatief zijn. De retailer moet voldoende informatie kunnen vinden over zowel de producten als de marketingondersteuning die wij hen bieden.”“it suits IT verzorgt, naar alle tevredenheid, al heel lang het onderhoud op ons ERP systeem, ze kennen ons bedrijf en ons systeem door en door. Toen zij Eezeebee bij ons introduceerden en Eezeebee ons hun B2B webshop mogelijkheden voor fashion lieten zien was de keuze snel gemaakt.”
Eezeebee is een e-business bureau dat is gespecialiseerd in Internet oplossingen die gekenmerkt worden door een hoge mate van technische en/of communicatieve complexiteit. Eezeebee ontwikkelt online B2B showrooms, B2C web shops, Intranet oplossingen, slimme database structuren en Media Beheer Systemen.
Belangrijke features
“Er zitten prachtige features in onze B2B shop”, zegt Jimte Jepma. “De complete prijslogica en conditie berekening is gedupliceerd in de shop, zodat de kopende klant direct kan zien wat een artikel kost op basis van zijn integrale klant condities.”De praktijk tot nu toe
“We merken dat steeds meer retailers hun bestellingen online plaatsen. Ze vinden het makkelijk en ze zien de voorraadinformatie. We zien een omzetstijging van wel 30% op onze nieuwe B2B shop ten opzichte van onze oude shop. We hebben aanzienlijk minder werk op Customer Services nu er zoveel online verloopt, wat betekent dat wij meer tijd aan onze klanten kunnen besteden.”, vervolgt Veronique van Dijk.Jimte Jepma vult aan: “Zoals gezegd merken we dat er steeds meer online verloopt. Deze B2B shop past perfect in onze multichannel strategie. We zijn heel blij met onze B2B shop zoals deze er nu staat en we zijn erg trots op het eindresultaat.“
Eezeebee
Noppies