• Home
  • V1
  • Columns
  • NYDJ doet weer mee aan de Pret-a-Porter Paris

NYDJ doet weer mee aan de Pret-a-Porter Paris

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Columns

Het jaar 2010 is goed begonnen voor Not Your Daughter's

Jeans (NYDJ). Het eerste kwartaal van het jaar heeft het jeansmerk bijna 300% groei geboekt ten opzichte van dezelfde periode in 2009. Deze groei is niet alleen te danken aan de stijgende verkoop in huidige winkels, maar tevens door de groei in verkooplocaties.

Not Your Daughter's Jeans (NYDJ) hebben de perfecte pasvorm door een combinatie van design, materiaalgebruik en de unieke Lift & Tuck technologie. Deze technologie bestaat uit speciale panels die de buik optimaal corrigeren, zonder in te boeten aan comfort. De flexibele tailleband draagt daarnaast extra bij aan het draagplezier. Een klein percentage Spandex in combinatie met de gepatenteerde manier van weven, zorgt dat de corrigerende werking zich concentreert op de plekken daar waar een vrouw dit nodig heeft. De techniek in NYDJ jeans heeft als unieke bijkomstigheid dat vrouwen minimaal een maat kleiner dragen en er zeker een maat kleiner uitzien.

Begin dit jaar lanceerde NYDJ de vernieuwde website met Europese store locator. Door een sterke toename in de vraag naar NYDJ jeans en de groei in de verkooplocaties kon de vernieuwde website, met internationale uitstraling, niet langer achterblijven. Daarnaast is het merk begonnen met media en retail campagnes in Nederland, Duitsland en Groot-Brittannie, wat zal resulteren in een nog sterkere vraag naar NYDJ jeans. Tevens is NYDJ begonnen met het installeren van shop-in-shop concepten door Europa. Met de shop-in-shop concepten wil het merk deze uitstraling ook bij de verkooppunten overbrengen en de herkenbaarheid voor de consument in de winkels vergroten. Het merk verwacht dit jaar minimaal 100 shop-in-shop concepten te plaatsen.

Not Your Daughter's Jeans (NYDJ) is in Amerika nummer 2 best verkochte jeanslabel in de warenhuizen. In Europa wordt het merk al in bijna 1.400 winkels verkocht en wordt er dit jaar een explosieve groei verwacht. Sinds 2009 heeft NYDJ het Europees hoofdkantoor in Amsterdam en showrooms in London, Dusseldorf en New York. Naast vele mode speciaalzaken behoren grote warenhuizen als Stockmann, John Lewis, DeBijenkorf, Galeria Kaufhof, P&C en KaDeWe tot haar klanten.

In september zal de wintercollectie van Not Your Daughter's Jeans (NYDJ) te zien zijn op de Pret a Porter in Parijs. De wintercollectie zal in het teken staan van de skinny jeans en de jegging. Deze laatste zal in zowel donkergrijs als denim in de collectie verschijnen. De klassieke kleuren blijven bestaan aangevuld met verschillende grijze wassingen. Naast de backpockets met kristallen stenen en de vertrouwde 'clean' jeans zullen er in de winter veel studs te zien zijn.

Not Your Daughter's Jeans (NYDJ) werkt met een NOS systeem. Dit unieke NOS systeem beperkt de grote voororders, laag voorraadrisico en minimale kapitaalbinding voor de retailer. Enorme afschrijvingen aan het eind van het seizoen behoren met het permanente NOS systeem tot het verleden. Uiteraard heeft NYDJ alle bestsellers het hele seizoen op voorraad. NYDJ zal onder andere te zien zijn op de CPD Dusseldorf, Pure Londen, Modefabriek Amsterdam, CIFF Copenhagen en Pret a Porter Parijs.

Voor vragen en verkoopadressen gaat u naar onze website klik hier of kunt u contact opnemen met het hoofdkantoor NYDJ Europe B.V. in Amsterdam op 020-511 0612. Bekijkt U de presentatie 'Your Inspiration For Summer 2010'

Pret-a-Porter Paris 4 t/m 7 September 2010 te Parijs

De modevakbeurs die u niet mag missen

Voor meer informatie neem contact op met WaVe-Up marketing & promotion
tel: +31 (0)20-7757718 / +31 (0)6-19472701
e-mail: info@wave-up.com
website: www.wave-up.com

Not Your Daughters Jeans
NYDJ