• Home
  • V1
  • Columns
  • Odd Molly had zwaar jaar

Odd Molly had zwaar jaar

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De netto omzet van het Zweedse modemerk Odd Molly steeg met 8 procent naar 355,6 miljoen

Zweedse Kroon. De nettowinst kwam uit op 36,2 miljoen Kroon. De operationele winst kwam uit op 50,7 miljoen Zweedse Kroon. Die resultaten zijn volgens Christina Tillman iets vertekend: “Gedurende het jaar hebben we verschillende grote investeringen gedaan in de toekomst, die drukken op de resultaten op korte termijn.” Sinds juni heeft Odd Molly een notering aan de Nasdaq Omx in Stockholm. Verder gingen er in het afgelopen jaar twee winkels open -in Stockholm en in Göteborg- en lanceerde het Zweedse merk een herenlijn met de naam Post Fire Dew.

Toch noemde CEO Christina Tillman 2010 een “zwaar” jaar. “Het is de eerste keer in de geschiedenis van Odd Molly dat het te maken kreeg met een lager bedrag aan orders.” Dat gebeurde met de zomercollectie voor 2011; die bracht 165 miljoen Kroon op, terwijl de vorige zomercollectie van het merk 180 miljoen opleverde. Om die reden heeft het merk maatregelen genomen op het gebied van prijspeil en samenstelling van de toekomstige collecties. In de toekomst komt Odd Molly met 3 lijnen: Classic; een gelimiteerde lijn met bestsellers uit eerdere collecties. Gold; stukken met veel handgenaaide details. En de commerciële Odd Molly Collection.

Ook kreeg het merk te maken met prijsstijgingen van katoen, zijde en ander ruw materiaal, waardoor de prijzen iets omhoog moesten. Odd Molly streeft er wel naar om de prijzen in het middensegment te houden.

Odd Molly