• Home
  • V1
  • Columns
  • Omzet Hermes stijgt met 10,6 procent in Q3

Omzet Hermes stijgt met 10,6 procent in Q3

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Zelfs in moeilijke tijd blijkt discrete luxe in trek. Modehuis Hermes, bekend om haar luxueuze tassen en zijden sjaals,

boekte in het derde kwartaal van het lopende boekjaar een omzetstijging van 10,6 procent naar 990,6 miljoen euro. Hiermee overtrof het bedrijf de verwachtingen van analisten en de aandelen stegen als gevolg met 0,4 procent.

Hoewel de omzetgroei in Azië in zijn geheel afnam, bleek deze in China juist te groeien. Volgens Patrick Albaladejo, assistent directeur strategie en imago bij Hermes, wordt de smaak van de Chinese consument steeds verfijnder en heeft deze meer behoefte aan stille luxe. In Hongkong leed de omzet echter onder de protesten die er onlangs plaatsvonden.

In Azië groeide de omzet met 10,2 procent, terwijl deze in Noord en Zuid Amerika met 16,9 procent toenam. In Japan steeg de omzet met 16,4 procent, in Europa steeg deze met 7,4 procent. In thuisland Frankrijk groeide de omzet met 7,4 procent.

De omzet van lederwaren en zadelmakerij steeg tijdens het kwartaal met 19,3 procent. De ready-to-wear en accessoireomzet groeide met 9,1 procent. Parfums nam met 11,8 procent toe. Alleen de verkoop van horloges daalde met 14,4 procent. Reden hiervoor is de voorraadvermindering als gevolg van de strenge anti-corruptie maatregelen in China.

Hermes verwacht dit jaar een omzetgroei van ongeveer 10 procent, maar waarschuwde dat de operationele marge iets lager zou kunnen zijn dan het hoogtepunt van 32,4 procent.

Hermès