Omzet Lafuma daalt 11,4 procent in Q1
bezig met laden...
De Franse Lafuma Group heeft een omzetdaling van 11,4 procent naar 53,8 miljoen euro gerapporteerd over het eerste
kwartaal van 2014. Dat meldt Fashionmag.De dubbelcijferige omzetdaling is grotendeels te wijten aan dochtermerk Oxbow. De omzet van het surflabel daalde de afgelopen drie maanden 28,4 procent naar 9,5 miljoen euro. De omzet in het Montagne & Outdoor-segment, waar Lafuma, Millet, Eider en Killy onder vallen, liep met 11,3 procent terug naar 29,1 miljoen euro. Alleen de meubilairdivisie groeide met 3,6 procent naar 15,2 miljoen euro.
Het bedrijf kampt al tijden met omzetdalingen en verliezen. Over boekjaar 2012-2013 rapporteerde de Lafuma Group een verlies van 4,3 miljoen euro. Het kledingbedrijf werd eind 2013 overgenomen door de Zwitserse lingerieproducent Calida, dat ook eigenaar is van Aubade.
De nieuwe eigenaar voerde direct een reorganisatie door en schrapte daarbij 150 banen en stelde een nieuw financieringsconcept op. De Calida Group verwacht dat Lafuma eind dit jaar - wanneer de operationele reorganisatie is afgerond en het bedrijf volledig is geïntegreerd - het break even-punt zal bereiken.