• Home
  • V1
  • Columns
  • Omzetgroei van 9,1 procent voor Van de Velde in H1

Omzetgroei van 9,1 procent voor Van de Velde in H1

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Van de Velde heeft in de eerste helft van dit jaar een omzetstijging geboekt van 9,1 procent naar 106,9 miljoen euro.

De groothandelsomzet is met 13,8 procent gestegen, dat is fors hoger dat de verwachte 8 procent die het bedrijf eerder naar buiten bracht. De groei is geheel te danken aan de succesvolle lancering van de swimwear collectie PrimaDonna Swim. De trend lijkt bovendien door te zetten in de tweede helft; het Belgische lingeriebedrijf meldt dat de pre-orders nu al hoger zijn dan vorig jaar.

De overname van de Nederlandse lingerieketen Donker met 11 winkels, de introductie van een nieuw winkelconcept en de omvorming van de LinChérie keten (dat Van de Velde in 2010 overnam van Euretco) werpt vruchten af. Van de 44 LinChérie franchises gingen er 16 'mee' in het nieuwe Donkerconcept en de vergelijkbare omzet blijkt nu met 13,7 procent gestegen. De nieuw gevormde Donkerketen levert 2,4 miljoen euro aan de totaalomzet van het bedrijf.

Ook met de Britse lingerieketen Rigby & Peller gaat het goed. Van de Velde nam de winkels over in 2011 en introduceerde het concept vervolgens in Duitsland door de voormalig Oreia-winkels om te vormen. Op het Europese vasteland is de omzet van Rigby & Peller met 12,6 procent gestegen, in de voormalige Duitse Oreia-winkels steeg de omzet zelfs met 18,9 procent. In thuisland Groot-Brittannië heeft Rigby & Peller een omzetstijging van 3,9 procent geboekt.

Alleen in de Verenigde Staten, waar Van de Velde de Intimacy lingerieketen exploiteert, ging de omzet omlaag. De vergelijkbare retailomzet daalde met 14,1 procent in lokale valuta.

De volledige resultaten over de eerste helft van 2014 maakt Van de Velde eind augustus bekend.

Van de Velde