Omzetgroei voor Comma in 2011
bezig met laden...
Het Duitse modebedrijf Comma meldt een omzetgroei van 37 procent over 2011.
Het bedrijf, dat in Rottendorf gevestigd is, heeft afgelopen jaar een omzet geboekt van 110 miljoen euro, tegen 80 miljoen euro in 2010. In het persbericht meldt het bedrijf ook de omzet van 2008, die 42 miljoen euro bedroeg, om daarmee de langjarige groei te illustreren. Overige financiële details zijn niet bekend gemaakt.Comma noemt nationale en internationale uitbreiding als belangrijkste redenen voor de omzetgroei. 'Rusland is een belangrijke markt, net als Oostenrijk, Zwitserland en de Benelux,' schrijft het bedrijf. Daarnaast heeft Comma de gestegen inkoopprijzen niet doorberekend in de winkelverkoopprijzen.
Directeur Armin Fichtel zegt in een reactie: “We verwachten voor 2012 nogmaals een stijging, dit maal naar 140 miljoen, wat zou betekenen dat we onze groei in vier jaar tijd ruim zouden hebben verdrievoudigd." Voor dit jaar staat onder andere de lancering van de collectie 'Essential Outerwear' gepland, die deze herfst in de winkels zal liggen, en het eerste Comma-parfum, dat deze maand wordt gepresenteerd. De onderneming houdt zich daarnaast bezig met de ontwikkeling van accessoires en schoenen.
Comma telt 1600 verkooppunten, waaronder 43 eigen winkels, 23 franchises, 359 shop-in-shops, 244 'overige' winkelgelegenheden en een online shop. Comma is een dochteronderneming van de s.Oliver Group