• Home
  • V1
  • Columns
  • Omzetstijging van 28% voor Dutchbag B.V.

Omzetstijging van 28% voor Dutchbag B.V.

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Het Nederlandse tassenbedrijf Dutchbag B.V., eigenaar van het

tassenmerk Bagsac en licentiehouder van Brunotti- en Quick Bags, groeit explosief. Ondanks het moeilijk economisch klimaat boekt het bedrijf in het eerste half jaar van 2009 een omzetstijging van 28% vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. De prognose is dat ook voor het tweede deel van 2009 deze groei wordt vastgehouden. “De voorverkopen voor de herfst/wintercollecties zijn inmiddels zo goed als afgerond en het ziet er heel goed uit,” vertelt algemeen directeur Koos Hoving.

Volgens Hoving heeft het bedrijf de goede cijfers vooral te danken aan de gunstige prijs/kwaliteit verhoudingen: “Wij hanteren scherpe marges en voeren in ons productieland China strenge kwaliteitscontroles. Dit resulteert uiteindelijk in een succesvolle verkoop.”

De merken die het bedrijf voert zijn sterk in trek. Zo behoort Brunotti Bags inmiddels tot de top vijf van best verkochte tassenmerken in de lederwarenspeciaalzaken. Bagsac, dat in 2007 op de Nederlandse markt werd geïntroduceerd en landelijke bekendheid vergaarde door haar samenwerking met topmodel Kim Feenstra, wint ook aan terrein. In een jaar tijd verdubbelde het merk alleen al in Nederland haar verkooppunten van 150 in 2007 naar 300 verkooppunten in 2008. Hoving legt uit: “Een verdubbeling van verkooppunten is boven verwachting goed, maar we moeten er wel voor waken dat we selectief blijven. We willen absoluut niet dat Bagsac op elke hoek van de straat te verkrijgen is. Dat gaat ten koste van je merk.”

Ook profiteert Dutchbag van het grote internationale verkoop netwerk van het moederbedrijf Paré B.V., beter bekend van de Daniel Ray en Axel David tassen. De Brunotti en Bagsac tassen worden inmiddels in meer dan 13 landen in Europa verkocht. Vooral de verkopen naar Duitsland, goed voor 40% van de totale omzet, verloopt voorspoedig. In totaal zette het bedrijf met haar drie merken in het eerste half jaar van 2009 rond de één miljoen tassen af.

Om deze positieve trend ook in 2010 door te kunnen zetten voert het bedrijf continu nieuwe innovaties en lijnextensies door. De tassenmerken van Dutchbag B.V. opereren allen in het midden prijssegment van de markt.
dutchbag