• Home
  • V1
  • Columns
  • Once upon a time in fashion accessories…

Once upon a time in fashion accessories…

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Jago International is begonnen aan een spectaculair nieuw hoofdstuk. Na meer dan 80 jaar bekend te hebben gestaan om haar

sjaalcollecties voor het grootwinkelbedrijf onder private label, lanceert het bedrijf deze maand het merk Jago: een geraffineerde modeaccessoirecollectie voor de jonge, vrouwelijke kosmopoliet. De accessoirelijn bestaat uit tassen, riemen, sjaals, mutsen, handschoenen, sieraden en kimono's, gemaakt van hoogwaardige en natuurlijke materialen zoals leer, wol, alpaca, kasjmier en zijde.

Onderscheidend zijn én kwaliteit bieden, dat zijn de twee belangrijkste pijlers van het nieuwe Jago merk. In de eerste herfst/wintercollectie is dit vooral terug te zien in zowel het rijke materiaal- en kleurgebruik, als de verfijnde details en de bijzonder eigen prints. Daarnaast combineert Jago verschillende oude en nieuwe productietechnieken zoals het koken van wol, het laseren van leer, digitaal printen en ouderwets borduren, maar dan anno 2009. Tegenstellingen spelen overigens in de gehele collectie een rol: fabel versus realiteit, vintage versus modern, rauw versus delicaat en meisje versus vrouw. Bij een nieuw hoofdstuk hoort een nieuw beeldmerk: de klaver. Dit positieve symbool loopt als een rode draad door het hele verhaal. Voeg hier een vleugje humor aan toe en je hebt een goed beeld van de allereerste Jago merk collectie.

Nieuwsgierig? Bezoek Jago op één van de volgende beurzen: 21 t/m 23 januari Bread & Butter Barcelona, Hal 2, SR51,3 25 & 26 januari Modefabriek Amsterdam, Hal 2, 016 29 t/m 31 januari Premium Berlijn, Hal accessories, A-Q18 Of surf naar: www.jago.eu

jagoint