Online kledingverkoop: 353 mln euro
bezig met laden...
Nederlandse consumenten kochten in 2008 voor
353 miljoen euro aan kleding op internet. Dat is een stijging van 24 procent ten opzichte van 2007. Kleding was met 7 procent van de totale omzet ook het meest verkochte product bleek uit onderzoek van Blauw Research en brancheorganisatie Thuiswinkel.org., zo meldde Elsevier Retail onlangs. Zowel luxe kleding als vintage en kleding uit outlets worden op internet aangeschaft.Behalve vrouwen zijn ook mannen meer en meer geïnteresseerd in het online kopen van kleding. Dit blijkt uit een enquête onder zevenhonderd klanten van online kledingwinkel Hippest.nl, dat naast dameskleding ook een brede collectie merkkleding voor mannen voert. Een jaar geleden was slechts 3 procent van de bezoekers man en maar liefst 97 procent vrouw. Nu, een jaar later, zijn de percentages vrouwelijke en mannelijke bezoekers respectievelijk 83 procent en 17 procent. Een toename van 14 procent onder mannelijke bezoekers.
Deze mannen, in de leeftijd van 20 tot 45 jaar, shoppen voornamelijk naar 'makkelijke producten' zoals jeans en shirts van bekende merken zoals Levi's, Gsus, Pepe Jeans en Converse.