Ook Skechers mogelijk misleidende reclame
bezig met laden...
Na Reebok blijken de schoenen van Skechers consumenten
toch ook niet op magische wijze een strak figuur te geven. De Federal Trade Commission (FTC) buigt zich momenteel over de toning schoenen van het Amerikaanse merk. Volgens de FTC zou de reclame voor de schoenen misleidend zijn.Volgens Skechers zorgen de schoenen, meer dan andere sportschoenen, dat de benen en billen van de dragers verstevigd worden. De FTC onderzoekt of dat inderdaad klopt, of dat er sprake is van misleiding.
Indien de claims van Sketchers inderdaad niet kloppen, hangt het bedrijf een boete van 75 miljoen dollar boven het hoofd. Zelf is het merk somber gestemd: "Op basis van gesprekken met het FTC-personeel, geloven we niet de FTC het hier bij zal laten."
Ook Reebok - die de soortgelijke sportschoenen genaamd EasyTone en RunTone op de markt bracht - moest geld neerleggen. Na een schikking kwam het bedrag uit op 25 miljoen dollar.
“We hebben het bewijs dat het bedrijf aanvoerde uitgebreid onderzocht en vastgesteld dat het onvoldoende was”, meldt de FTC in een verklaring over Reebok. “Met deze schikking willen we adverteerders eraan herinneren dat ze wetenschappelijk bewijs moeten hebben voordat ze iets beweren."