• Home
  • V1
  • Columns
  • Op tijd actie bij opengebroken straat

Op tijd actie bij opengebroken straat

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Veel winkeliers in Nederland kampen met de overlast van een

opengebroken of afgesloten straat. Dat blijkt uit het Ondernemerspanel van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD). 45 procent van de ondervraagde ondernemers vindt dat de gemeente ze niet op tijd heeft geïnformeerd over de werkzaamheden. Eerder doorgeven dat er geklust gaat worden, zou de overlast al flink beperken, want op tijd actie ondernemen is volgens HBD essentieel.

Bijna de helft van de ondervraagde retailers gaf aan omzet te hebben gemist door hinder in de straat. Vooral winkeliers in wijk- en buurtcentra hadden last van opengebroken straten, 47 prodent.

Volgens het HBD is het op tijd informeren over de werkzaamheden, door de gemeente, erg belangrijk voor ondernemers. “Wat winkeliers niet moeten doen is afwachten,” zegt Patrick Manning, hoofd van de afdeling ruimtelijk economisch advies van het HBD. “Wie pas in actie komt als de werkzaamheden al zijn begonnen, loopt hopeloos achter de feiten aan. Zorg als ondernemer dat je precies weet wat er gaat gebeuren en van wanneer tot wanneer.”

Het HBD-ondernemerspanel wordt gevormd door zevenhonderd ondernemers, die ieder kwartaal telefonisch worden geïnterviewd over vaste en wisselende thema’s als veiligheid, sociale zekerheid en ruimtelijke ordening.

HBD
Hoofdbedrijfschap Detailhandel
opengebroken straat
verkeershinder
wegwerkzaamheden