• Home
  • V1
  • Columns
  • Open up your ideas

Open up your ideas

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Citroën lanceert de tweede editie van de Citroën Créative Awards! Door middel van deze bijzondere

wedstrijd wordt het grote publiek opgeroepen na te denken over innovatie en creativiteit in auto’s, geheel in lijn met de slogan ‘Créative Technologie’ van Citroën. De eerste editie van de Créative Awards leverde in 2010 al ruim 700 inzendingen uit 55 landen op en draaide toen om het personaliseren van de Citroën DS3. De winnaar van deze wedstrijd zag zijn eigen DS3 in productie gaan! De editie van 2011 is uitgebreider: op maar liefst 3 creatieve gebieden kunnen ideeën worden aangeleverd bij Citroën.

Citroën
bouwt voort op het succes van de eerste editie van de Créative Awards door de editie van 2011 uit te breiden naar 3 uitdagingen die allemaal te maken hebben met creativiteit en technologie:

1. De Idea Contest
De eerste uitdaging die Citroën stelt aan het publiek is hoe je de tijd die je in de auto verblijft kunt veraangenamen. In deze categorie gaat het om het verzinnen van technologische concepten die praktisch om te zetten zijn in realiseerbare innovaties. Veiligheid en well-being zijn hier de sleutelwoorden!

2. De Video Contest
Wat is voor jou ‘premium’? De Citroën DS5 heeft het in zich! De tweede categorie van de Citroën Awards draait om het maken van een creatieve video van 30 à 90 seconden waarin je laat zien dat de DS5 het begrip luxe naar een hoger niveau tilt. De winnende film zal tijdens diverse evenementen van Citroën in 2012 getoond worden.

3. De Style Contest
De laatste categorie draait rondom mode, een begrip dat Citroën specifiek toepast op de DS-lijn. De Citroën DS3 Ultra Prestige [die voorzien is van luxe lichtmetalen wielen, lederen en geschakelde Club bekleding en een dashboard bekleed met wit leder] werd tijdens de IAA van Frankfurt getoond en is hiervan een mooi voorbeeld. De uitdaging voor het publiek is om een bij deze auto passende outfit te ontwerpen voor een man of vrouw.

Hoe deel te nemen?
De hamvraag is wie Flavio Melchiorre opvolgt, die in 2010 het winnende dakdesign ontwierp voor de Citroën DS3. Tot en met 30 november heb je de tijd om je lef te laten zien en de jury te verrassen. Begin december volgen de uitslagen. Voor iedere categorie zijn er drie prijzen:
1e prijs: €3.000
2e prijs: €2.000
3e prijs: €1.000

De jury
De jury bestaat uit de volgende personen:
1. Juryvoorzitter Marc Duval-Destin, R&D Directeur bij PSA Peugeot Citroën,
2. Véronique Morali, voorzitter van Fimalac Développement en de vrouw achter de website www.terrafemina.com;
3. Nicolas Henchoz, stichter en directeur van de Zwitserse kunstacademie EPFL+ECAL Lab;
4. Fernando Calmon, Braziliaans autojournalist en auteur van ‘Alta Roda’;
5. Xu Qun, uitgever en hoofdredacteur van het magazine ‘Car and Drive’ in China;
6. Augustin Paluel-Marmont, mede-oprichter van het merk ‘Michel & Augustin' dat kwalitatieve en gezonde voedingsproducten creëert;
7. Carlo Antonelli, Directeur van het magazine Wired;
8. Iain Percy, Brits dubbel olympisch kampioen zeilen;
9. Xavier Duchemin, Directeur Marketing en Communicatie Citroën;
10. Thierry Metroz, Directeur Style bij Citroën;
11. Thomas d’Haussy, verantwoordelijk voor het aanbod personenwagens bij Citroën.

De prijsuitreiking vindt in januari 2012 in Parijs plaats met voor de 1e prijswinnaars een exclusief bezoek aan de Centre de Réalité Virtuelle van Citroën en de daar aanwezige rijsimulator!

Check http://www.citroencreativeawards.com/welcome voor meer informatie.
Citroën