• Home
  • V1
  • Columns
  • Opnieuw Loden Leeuw voor Zalando

Opnieuw Loden Leeuw voor Zalando

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Hoewel Zalando een jaar geleden beloofde in reclamespotjes meer rekening te houden

met de wens van de klant, is de commercial van het bedrijf toch bekroond met de Loden Leeuw, de prijs voor het irritantste spotje. Bij het programma Radar werd de reclame, waarin een vrouw met een niesbui van kleding verandert, met een ruime meerderheid van de stemmen verkozen.

Zalando mag de eer dit jaar delen met Patricia Paay. Tv-kijkers waren niet van de BN'er gecharmeerd in haar reclame voor het Miljoenenspel.

In 2011 ging Zalando er ook met de Loden Leeuw van door. De reclame, waarin een bezorger pakketjes bezorgt op een nudistencamping, viel niet in de smaak bij Nederlandse consumenten. “In Duitsland sloeg de reclame uitzonderlijk goed aan. Maar nu weten we dat Nederlanders hier anders over denken,” zei Marijn van Roij, marketingmanager van Zalando.nl, later in een interview met FashionUnited.

Loden Leeuw
Zalando