Oprichter en CEO weg bij Jimmy Choo
bezig met laden...
Tamara Mellon, mede-oprichter en creatief directeur
van Jimmy Choo, en Joshua Schulman, CEO van het luxe schoenen- en accessoireslabel, gaan het merk verlaten. Dat meldt WWD. Het vertrekt komt zes maanden nadat Jimmy Choo werd overgenomen door de Labelux Group voor een bedrag van 850 miljoen dollar (730 miljoen euro).Schulman, die sinds 2007 aan het hoofd stond van Jimmy Choo, zei tegen Footwear News dat het 'de juiste tijd was om te vertrekken' en dat hij zijn besluit genomen heeft na ‘gesprekken met het Labelux management en aandeelhouders’. De topman benadrukte dat zijn ontslag niet samenhangt met het vertrek van Mellon. Schulman blijft nog tot begin volgend jaar bij het bedrijf, maar de mede-oprichter vertrekt eind november al. Volgens de CEO waren de vertrekken tegelijkertijd aangekondigd ‘voor een soepele overgang bij Labelux’.
Het vertek van Mellon, die vijftien jaar geleden het modelabel oprichtte met de gelijknamige Chinees-Maleisische schoenenontwerper Jimmy Choo, is het meest verrassend. De creatief directeur, die sinds de oprichting van het merk het uithangbord van Jimmy Choo geweest, zei in juni nog tegen Footwear News dat ze erg toegewijd was aan het label en de uitbreiding. “Geen van de potentiële kopers zal het bedrijf kopen zonder mij,” aldus Mellon. Na de overname door Labelux zei Mellon tevens dat ze een groeiplan voor het lange termijn met de nieuwe eigenaar aan het ontwikkelen was.
Reinhard Mieck, CEO van Labelux, liet in een verklaring weten dat het bedrijf geen negatieve gevoelens over het vertrek van Mellon en Schulman heeft. "We zijn allemaal erg positief en er zal geen strategische verandering in de koers van Jimmy Choo zijn.” Mieck bevestigde dat Schulman en Mellon geen aandelen in het bedrijf zullen houden. Het bedrijf gaat binnenkort een nieuwe CEO benoemen. Labelux liet weten dat het bedrijf op dit moment niet van plan is om Mellon te vervangen.
Volgens Labelux, waar ook het Zwitserse schoenenmerk Bally onder valt, zal dit jaar de 150 miljoen pond (205,6 miljoen euro) netto omzet van Jimmy Choo uit 2010 met dubbele cijfers groeien in alle categorieën en markten.