• Home
  • V1
  • Columns
  • Oproep ‘Mooiste winkel van Nederland’

Oproep ‘Mooiste winkel van Nederland’

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

De beleving in een winkel is belangrijk. Dat bleek uit een

onderzoek van In de Mode, een crossmediaal platform voor modeprofessionals. Uit het onderzoek waaraan 4233 Hyvesgebruikers (voornamelijk jongens en meisjes tussen de 10 en 20 jaar) meededen bleek dat ondernemers hun omzet nog meer zien stijgen als zij meer op beleving in de winkel inspelen. Daarom start In de Mode de campagne ‘Mooiste winkel van Nederland’.

Werkgevers en werknemers van modewinkels kunnen vóór 15 februari 2010 een foto van het interieur van de winkel -of een mooi, feestelijk gedecoreerd deel ervan- uploaden op www.indemode.nu/gallery. Hiervoor moet men wel een In de Mode profiel hebben of aanmaken. De mooiste winkel (beoordeeld door sitebezoekers en een vakjury) wint een dynamische workshop ‘Modepresenteren’ van decoratiespecialist Beekwilder. De actie loopt tot 22 februari 2010.

Meer dan de helft van de respondenten gaf aan dat het best meer een feestje mag zijn in een modewinkel. Onderdelen waarop goed gescoord kan worden, zijn vooral presentatie en muziek. Uiteraard scoort de collectie in de winkel het allerhoogst als het gaat om aspecten die van invloed zijn op het koopgedrag. Kortingsacties komen op de tweede plek, gevolgd door ‘aankleding van de winkel’ en met kleine afstand daarop ‘personeel’.

In de Mode is een crossmediaal initiatief van de commissie Modedetailhandel MKB van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD). In deze commissie zijn vertegenwoordigd: HBD, CBW-Mitex, FNV en CNV.

HBD
In de mode
in de mode website
MKB