De Duitse Otto Group heeft de merkrechten van

het failliete Neckermann.de opgekocht. Otto is nu eigenaar van het Neckermann-logo en de internetdomeinen in Duitsland.

"Neckermann is een merk met een sterke traditie die we willen inzetten voor de bedrijven binnen de Otto Group," laat Alexander Birken, executive board member bij de Otto Group weten in een persbericht. "We werken momenteel aan nieuwe bedrijfsconcepten."

Hoeveel euro Otto heeft neergelegd voor de merkrechten van Neckermann.de is niet bekend. Het bedrijf uit Hamburg wacht momenteel nog op de goedkeuring van de Duitse mededingingsautoriteit.

Neckermann.de vroeg in juli uitstel van betaling aan, omdat het bedrijf het niet eens kon worden met Duitse vakbonden over de ontslagvergoeding voor de 1380 werknemers die hun baan dreigen kwijt te raken door de geplande reorganisatie. Eigenaar Sun Capital, die niet meer dan 25 miljoen euro wilde uittrekken voor de afvloeiingsregeling, besloot de geldkraan dicht te draaien. In september werd het postorderbedrijf failliet verklaard.