• Home
  • V1
  • Columns
  • Patricia Bos vindt nieuwe missie

Patricia Bos vindt nieuwe missie

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Na het onverwachte faillissement van haar accessoiremerk Chick on a Mission, komt ontwerpster Patricia

Bos nu met een nieuw merk: Maysun. In 2000 begon Bos met het tassen- en accessoiremerk Chick on a Mission, maar vorig jaar ontstond er een zakelijk conflict met nieuwe investeerders, wat leidde tot het faillissement van het merk.

"Eigenlijk kwam het wel mooi uit,” aldus de ontwerpster in een persbericht. “Tijd voor een nieuwe kijk op de collectie, even geen geit meer en gewoon op nul beginnen. Een nieuw avontuur en een enorme uitdaging. Ik neem de tijd met Maysun en wil voorlopig lekker klein blijven. De collectie daarentegen is volwassener geworden.” Hoewel Bos hoogzwanger was, kreeg ze het voor elkaar om de eerste wintercollectie van Maysun al vanaf augustus in de winkels te brengen. Het label is vernoemd naar haar tweede kindje: Maysun met als letterlijke (Arabische) vertaling ‘mooi gezicht’. De collectie bestaat uit vijf aparte lijnen gemaakt van biologisch verantwoorde materialen.

De namen van de lijnen verwijzen naar oude mythen: Camelot, Avelon, Isolde, Rapunzel en Claymore. Behalve de bovenstaande vijf lijnen heeft Maysun ook een uitgebreide kledingcollectie bestaande uit diverse luxe items zoals bustiers van kalfsleer, leren studs jasjes een wrapjasje met grote gebreide kraag, capes, hoedjes en sjaals.
Chick on a mission
maysun