• Home
  • V1
  • Columns
  • Persoonlijk contact

Persoonlijk contact

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Ik ben er echt gek op, al die gadgets en nieuwigheden boeien me mateloos. Het ene is nog niet geïntroduceerd of het andere al weer gesneuveld. Kom maar met die vernieuwende zaken. Ik ben een echte man en draai dus graag aan verschillende nieuwe knopjes. Mijn persoonlijk IQ is niet hoog genoeg om alles snel te snappen. Ff de handleidingen en bedieningen van die nieuwe; Software, Gadgets, Apps en andere dingen aanmeten? Dat is er voor mij niet bij. Ik moet het allemaal, keer op keer, in de nachtelijke uren, vaak vloekend en ploeterend ontdekken. Het traditionele ambachtelijke werk mag niet leiden onder al die vernieuwingen. Soms ben ik al die zogenaamde vernieuwingen, waar we van de commercie aan moeten, strontzat. Jij ook?
 
Ik weiger om aan te nemen dat het met mijn leeftijd te maken heeft, dat ik dingen niet zou willen of kunnen snappen. Ik gun en neem de tijd om me e.e.a. eigen te maken. Ik weet dat ik daar redelijk ver in ga, zelfs uniek in ben. Ik wil het gewoon allemaal zelf weten en voelen. Ik baal ervan dat ik me tevaak, commercieel, laat verleiden om weer te iets eigenlijk nutteloos te proberen erger nog dat ik het download en koop. Beste Gadget en App industrie: help me en verlos me van jullie vele onzinnige zaken die niets maar dan ook niets aan onze kwaliteit van leven toevoegen. Ik hoef niet van alles informatie, lijstjes, scores, grafieken of..? Ik red mee ook nog wel goed met een paar hele goede Apps of technieken. En by the way, zoveel echt baanbrekends zit er niet tussen. Nee, het nut weegt vaak niet op tegen het leren gebruiken van al die onzinnige Apps en technieken.
 
Ik vind het zelfs zeer storend dat ze steeds meer dingen uitvinden om een klant vooral geen aandacht te hoeven geven. Een zo gaan we een soort van ‘red je zelf syndroom’ creëren bij de klant.  ‘Zoek het lekker allemaal zelf uit.. we hebben voor informatie een QR code ’. Ik denk dan: “Als ze me niet leuk en efficiënt kunnen informeren die aanbieders, moet ik het dan allemaal weten en uitzoeken?” En willen ze me dan niet in de winkel en moet ik kopen via zo’n QR code die op een poster is geplakt? Dat is toch de omgekeerde wereld? Winkels zijn er toch om mij te informeren en te helpen, daar kunnen ze toch aan verdienen? Nog eventjes en je krijgt bij gebrek aan inspiratie een QR code kerstkaart. Zo van: ‘Ik weet ff niet wat te schrijven, een kaart sturen is sowieso stom en kijk maar op internet wat er staat’ Wie is er nu gek aan het worden?
 
Waar is de handgeschreven brief gebleven?, met zo’n een heldere persoonlijke boodschap, zo en me laat glimlachen. Waar blijft überhaupt het persoonlijke contact in de winkel?
Column Harry Bijl
Profiel Harry Bijl >>

Harry Bijl