PPR heet nu Kering
bezig met laden...
PPR, het Franse concern voor luxe mode, heet vanaf 18 juni officieel Kering. De Raad van
Bestuur heeft de naamsverandering goedgekeurd."Het veranderen van onze naam en identiteit is een logisch gevolg van de transformatie van het bedrijf. De nieuwe naam staat voor een nieuwe identiteit en bedrijfscultuur," zegt CEO François-Henri Pinault in een persbericht.
'Kering' mag van de topman worden uitgesproken als 'caring' in het Engels, wat 'zorgen' betekent. 'Ker' staat voor 'thuis' in het Bretons, wat herinnert aan Bretagne, waar het bedrijf is opgericht. "Een naam met betekenis," aldus Pinault.
Het moederbedrijf van merken als Gucci, Yves Saint Laurent en Balenciaga, vond de oude naam - Pinault-Printemps-Redoute of PPR - niet meer actueel. Het bedrijf verkocht in 2006 een meerderheidsbelang van Printemps. Momenteel staat La Redoute in de etalage.
De strategie om enkel nog te focussen op luxe mode en sportkleding werd een aantal jaar geleden in gang gezet. De komende tijd wil Kering meer designerlabels inlijven. De aankoop van Christopher Kane in januari dit jaar is nog maar het begin.