Prijs voor naturisten reclame Zalando
bezig met laden...
De televisiereclames van online schoenengigant
Zalando zijn bekroond met een bronzen Effie, een prijs voor de effectiefste reclame. Het gaat om de campagnes die Zalando in de periode oktober 2010 en april 2011 uitzond via de televisie.Eén van de campagnes die de webshop uitzond, laat een naturistencamping zien, waar de vrouwen, toch wel graag schoenen willen dragen. Hoewel de reacties onder de reclamevideo op Youtube niet al te positief zijn – van: ‘Wie verzint nou zoiets afschuwelijks’ tot: ‘Als ik de reclamemaker ooit over straat zie lopen, gooi ik een schoen naar hem toe’ – vond de jury van de Effie Awards, onder voorzitterschap van voormalig staatssecretaris van Economische Zaken Frank Heemskerk, de campagne zeer geslaagd, en een derde prijs waardig. Vooral de samenwerking tussen marketing, creatie en media zou zeer effectief zijn.
De reclames van Zalando zijn gemaakt door mediabureau Helder Marketing & Communicatie en reclamebureau Jung von Matt. De prijzen werden uitgereikt tijdens de ’24 uur van de reclame’ in club Escape in Amsterdam. In totaal werd er één gouden Effie uitgereikt, vier zilveren prijzen en tien keer een bronzen Effie. Wasmiddelenmerk Robijn kreeg de hoofdprijs. Verder werden onder andere chipsmerk Lay’s, Bavaria bier en de Nederlandse Hartstichting bekroond.