• Home
  • V1
  • Columns
  • Primeur: The Chesterfield brand lanceert tassenlijn

Primeur: The Chesterfield brand lanceert tassenlijn

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

In april 2010 lanceert meubelmerk The Chesterfield Brand,

bekend van de robuuste Engelse gecapitonneerde leren sofa’s, haar eigen tassenlijn. In samenwerking met Dutchbag B.V, één van Europa’s grootste importeurs en exporteurs van merktassen, introduceert zij vier keer per jaar een unieke edgy tassencollectie geïnspireerd op de authentiek Engelse Chesterfield stijl.

Van banken naar tassen. Een opmerkelijke merkextensie. Algemeen directeur Koos Hoving van Dutchbag legt uit: “Wij hadden al een tijd de ambitie het hogere prijssegment te betreden met een nieuw ‘leren’ tassenmerk. Er is namelijk een groep consumenten die het liefst een leren tas koopt. Leer wordt immers mooier door gebruik en kan jaren mee. Echter het aanbod blijkt summier. Mooie trendy leren tassen zijn vaak te duur en de betaalbare merken te klassiek. Conclusie: er begeven zich weinig fashionable leer merken in het prijssegment van 100 tot 200 euro. Een modieuze merktas van leer tegen een interessante prijs is dus een gat in de markt,” aldus Hoving. Begin 2009 werd Hoving benaderd door The Chesterfield Brand. Met zijn ambitie een gat in de markt te vullen met modieuze leren tassen in de onderste regionen van het hoog prijssegment, was de samenwerking snel beklonken. Bovendien verschaft de merknaam The Chesterfield Brand en haar upper class imago een uniek platform om echt iets nieuws en dus onderscheidends neer te zetten.

De Chesterfield tas zal bij uitstek het argument worden om succes op elk niveau te eren. Marketingmanager Anouk Bos verklaart: “Wij varen mee op het imago van The Chesterfield Brand, wat staat voor succes. Wij richten ons in de communicatieboodschap op degene die zijn of haar succes, ambitie of prestatie willen bezegelen met een stijlvolle tijdloze accessoire, maar die zich de dure high end merken (nog) niet kunnen veroorloven. Juist die groep is interessant omdat zij toch op een efficiënte manier willen laten zien dat het goed met hem of haar gaat.

Qua styling ligt de nadruk op contrasten. Zo wordt de authentiek Engelse Chesterfield stijl gemixt met stoere elementen voor een eigenwijze uitstraling. De verantwoordelijkheid voor de collectie ligt bij styliste Viona van Dijk. Haar jarenlange ervaring met leer en leerbewerking, maakt haar de uitgelezen persoon voor de job. “De uitdaging is om het klassieke Chesterfield gevoel te vertalen naar stoere fashion musthaves. Ik wil dat meiden en vrouwen hebberig worden van de collectie. Pas dan is mijn doel bereikt,” aldus de styliste.

De productie van de Chesterfield tassen vind plaats door goedgekeurde fabrieken in India. Het merk brengt naast schoudertassen ook small leather goods als reisportefeuilles en portemonnees. Prijzen vanaf 59,95 euro tot 199,95 euro.

Voor verkoopinformatie zie www.chesterfieldbags.com.

chesterfield
chesterfieldbags
dutchbag