• Home
  • V1
  • Columns
  • Queen of Retail for 2013: Merry crisis & More Sales

Queen of Retail for 2013: Merry crisis & More Sales

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Holiday season is weer over. Halleluja!

Over tot de orde van de dag, SALES... Niet dat we daar nu zo vrolijk van worden, maar we horen in ieder geval niet meer voortdurend die hinderlijk blije muzak door de winkelspeakers. Nee, doffe stiltes, geen muzak en minder mensen, dat was het straatbeeld van Londen en ook Amsterdam. SALES SALES SALES SALES SALES SALES SALES SALES en nog eens SALES, maar ook ik loop er langs, ga niet naar binnen en ben het spuugzat na mijn 'retail check'. En dan ben ik notabene Queen of Retail! :-) De gewone mensen begrijpen er helemaal niets van, vinden het al helemaal niet leuk meer en houden uit protest hun portomonaie stevig in de zak. Geef ze eens ongelijk, het winkelbeeld is niet inspirerend (met hier en daar een uitzondering), niet uitnodigend en vooral veel van hetzelfde... Bagger!

De grote na-aap actie van angstige retailers zonder visie, die denken dat 50 procent korting niet begrepen wordt. Nee, dat moet -50 procent zijn. Anders begrijpt de consument het niet en denken ze dat ze misschien extra moeten betalen. Inderdaad m/v salesdirector, je kan niet 'idiot proof' genoeg zijn! Belediging naar de klant, denken dat ze stom zijn. Les 1 in retail: 'onderschat nooit je klant'. En die inspirende & onderscheidende poster kan beter vervangen worden door zo'n type dat bij de concurrent hangt. Want zij verkopen beter dan wij, dus wij willen ook zo'n lelijke poster. Zo komen wij dus aan dat fijne 'sales landschap', met dank aan de salesdirectors... Gelukkig zijn er uitzonderingen en die bevestigen de regel!


Best sale: Martin Margiela

Good sales: Adidas, Petit Bateau, Cos en Fred Perry. Crea met strepen, dozen en logo's.


Shit sales


Overbodige sales, 'making an effort, is just not good enough!' Boring...



Dominante sales... maar hoe dominant ook... binnen is weinig te beleven.



Interesting sales, met Rothko als inspirator bij MEXX. Timmert goed aan de weg terug. Rothko in de etalage, Topmodel Turlington in de campagne. Nu nog de collectie..



Queen of Retail, Eugenie Bürer is creatief marketingexpert in de mode, sport en retail. In het verleden heeft zij o.m. gewerkt met Nike, de Bijenkorf, Hema, Mexx en V&D. Iedere maand beschrijft en fotografeert zij voor FashionUnited bijzondere (internationale) retailformules en -trends.
Queen of Retail