• Home
  • V1
  • Columns
  • Queen of Retail: Ga toch 'n end Fietsen op je BAH(k)fiets...

Queen of Retail: Ga toch 'n end Fietsen op je BAH(k)fiets...

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Columns

Van het Witte Fietsenplan, naar groen fietsen, vervolgens

je nek breken over die vreselijke BAH(k)fietsen en onderuit met de ligfiets... Komen we dan eindelijk tot rust bij de Mode Fiets?

Fietsen is meer en meer all about fashion, zeker in de grote metropolen als Hongkong, London en New York waar de fashionistas inzien dat een auto in de stad een totaal achterhaald concept is. Show (off) dat je modebewust, succesvol en een beetje politiek correct bent terwijl je een leuk stukje wegtrapt op je peperdure fiets. Geen roestig barrel met 2 sloten in het rek van de fietsflat, maar een state of the art bicyclette van bijzondere materialen, uitgerust met de juiste accessoires in trendy kleurstellingen.

Propvolle steden, hoge benzineprijzen en misschien ook wat bewustwording. De fiets wordt meer en meer een hip dingetje waarmee men zich kan onderscheiden. Ideologie maakt plaats voor trend of is ideologie trend geworden?

De fietsenhandel, laat staan de fietsenmaker, wordt ingeruild voor een life style pop-up store of een bike event en er wordt van de nood een modieuze deugd gemaakt, halleluja!!

Alleen nog die vreselijke regenkleding... Zo niet sexy. Als er nota bene koperen of houten fietsen bestaan, kan het toch niet zo moeilijk zijn om een beetje een knap regenpak te bedenken? Een hippe poncho of een leuke zuidwester misschien? Een enorm gat in de markt! Als we daar nu eens een high profile design contest van maken...

Dames, heren, anyone?


Houten trap unit van Levi's en exclusive Paul Smith, zoek de streepjes...


Waar fietsen nieuw, hip en hot is. Fiets 'concept' stores in New York en Londen.


We vergeten het bijna... Het is ook nog eens gezond en zeer politiek correct. Just saying...


Geen winkel, maar een event space in Hongkong en een pop-up in Italie


Queen of Retail, Eugenie Bürer is creatief marketingexpert in de mode, sport en retail. In het verleden heeft zij o.m. gewerkt met Nike, de Bijenkorf, Hema, Mexx en V&D. Iedere maand beschrijft en fotografeert zij voor FashionUnited bijzondere (internationale) retailformules en -trends.

Queen of Retail