• Home
  • V1
  • Columns
  • Queen of Retail goes 'gezellig'

Queen of Retail goes 'gezellig'

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Het wordt weer echt ouderwets gezellig....


De oude Melita koffiefilter - wie herinnert 'm niet? - is weer terug. Nu verheven tot de 'latest trend' uit de wondere wereld van 'koffie experience'....slow koffie!Niks coffee to go, maar juist S L O W.
'Stukje' beleving : langzaam water opschenken en tegelijkertijd prettig onthaasten!

Ikea heeft de naaimachine in het assortiment opgenomen.
Iedereen, mark my words..iedereen gaat weer naaien. Niet alleen omdat Ikea veel gordijnstof per meter wil verkopen en dat zelf gordijnen maken goedkoper is, maar omdat het het label hip, authentiek, handcraft heeft gekregen.
Zo wordt armoe toch nog een beetje leuk en crisis een trendje....

Het hulpmiddel van weleer om de armoede te trotseren (ik wilde als kind alleen maar een confectie C&A jurk en geen 'zelf genaaide) ging zodra mensen t zich ook maar enigzins konden veroorloven, bij t grof vuil... Staan nu allemaal in de etalage bij All Saints. Weer helemaal terug en here to stay(?)

Tijdens de laatste Bread & Butter werd je om de oren geslagen met naaimachines, (zie ook column: Queen of Retail is having the blues) Nu zijn Denim naai concepten, of netjes: Customise your personal jeans, live te ervaren in de winkels van bijvoorbeeld G-star en Levi's. Haleluja!

En de strakke cleane winkels? So niet gezellig...nee, ook dat moet anders. Gezellige rommel, veel groen en bloemen. Met groentekistjes, fruit en bloemkolen worden shirts en sokken creatief gemerchandised.
Eco & Bio is leuk, goed, het is echt en weer eens wat anders. Een revival van wat eerst 'onbespoten, suf en saai' was..

En zo werkt dus het 'Wheel of Retail....', t komt, t gaat, t een, t ander....



Dit zijn geen plaatjes uit de oude doos, nee dit is helemaal van Nu: NYC, Tokyo en London


Visual merchandising: groene muren. Kleding en schoenen worden tussen groente en fruit uitgestald.



Pick
en naai your jeans. Levis concept store en Bread & Butter stand'.




Customise trend gaat verder.....van jeans, shirt naar je eigen tent.


Het moet ook bij Lanvin écht zijn. Geen modellen maar echte mensen in hun laatste campagne.



Queen of Retail, Eugenie Bürer is creatief marketingexpert in de mode, sport en retail. In het verleden heeft zij o.m. gewerkt met Nike, de Bijenkorf, Hema, Mexx en V&D. Iedere maand beschrijft en fotografeert zij voor FashionUnited bijzondere (internationale) retailformules en -trends.
Queen of Retail