Queen of Retail loves Hot Chocolate
Door FashionUnited
bezig met laden...
Herinnert u ze nog? Hot Chocolate band uit de eighties. Aanstekelijk soundje,
met die leuke 'choco' zanger die er zo wellustig op los wiegde en ons trakteerde op broeierige blikken en fijnbesnaarde teksten als 'you sexy thing...'Ja chocolade is lekker, leuk en heel snel sexy... Smullen van chocolade, dromen en genieten van choc. Dat chocolade iets met mensen doet staat vast. En dat we er iets mee doen ook. Het kan natuurlijk aan de tijd van het jaar liggen, maar er komt wel heel veel chocolade op ons af... Jaargetijde of trend? Genieten tegen de draad in... een quick fix.
Chocolade, een verleidelijke dikmaker die de zintuigen prikkelt en waarvoor je een moord zou kunnen doen, blijft inspireren, meer en meer. Er gebeurt veel, en dan heb ik het niet over de chocoladeletters die elk jaar weer keurig terugkeren in de winkelschappen van onze supermarkten. Dit gaat iets verder, taking chocolate to the next level: choco boetieks, stand alone choco stores met choco interieurs om choco te ervaren en van te watertanden. Choco grootmeesters die hun kennis overdragen op een heuze choco academy (klinkt net even wat sexier dan koksschool). Oke, dit is wel Belgie, daar weten ze nu eenmaal beter wat genieten is, maar toch. Retailtrends gaan snel, dus laten we onze borst maar vast nat maken.
En dat chocolade niet alleen lekker maar ook hip is wordt blijkt wel uit het feit dat Colette - uberhip winkeltje voor fashionista's en rijke 'Dubai Dolls' - een samenwerking is aangegaan met Nutella. Het chocopasta merk uit de supermarkt doet even een hippe relaunch en staat met deze actie in een keer op eenzame ubercoole hoogte. Topidee: Boombox, in cadeauverpakking inclusief logo van Colette.
Voor nu: geniet, maar snoep met mate.
Queen of Retail