• Home
  • V1
  • Columns
  • Queen of Retail speelt met poppen

Queen of Retail speelt met poppen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Poppen zijn vandaag de dag meer dan alleen speelgoed voor kleine meisjes.

Speelde je eerst met je mooie Barbie of verschoonde je even een poepluier bij je zg echte/huilende baby(pop), de poppenkast gaat nu verder!

Welcome to world of Pink Power. Achter de wereld van poppen en prinsessen schuilt een serieuze industrie, waar grote belangen en enorme bedragen in omgaan. Moedertje spelen met je mooie pop is getransformeerd naar een volgende fase. Die van de Totale Beleving!

Het ideale beeld van de pop en de droomwereld waarin zij leeft, zal natuurlijk altijd blijven bestaan. Maar nieuw is dat je bijvoorbeeld de hulp van een Personal Shopper kan inroepen....Tja moderne poppenmoeders zijn druk en kunnen wel wat hulp gebruiken.

En wat te denken van Stylingadviezen op maat voor beide? Of het zelfde setje kleding aanschaffen als dat van je pop? Samen naar de Hair Salon of onthaasten bij een lekkere Brunch? Het kan allemaal en meer bij American Girls Palace. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat!

American Girls Palace is een mega poppenstore, een bizarre fantastische poppenwereld. Hun grootse flagship bevindt zich in NYC aan 5th Avenue. Zij vieren dit jaar hun 25 jarig jubileum met een webstore, magazine en cross country grote Poppen Palaces .
Pikant detail: presentatie en merchandising op ooghoogte (dus ouders moeten flink door de knieën) van de kleine poppenprinsesjes!

Weer anders maar net zo bizar zijn de levende poppenmeisjes in Japan. Grote meisjes uitgedost als kleine onschuldige Lolita's met pruilmondje of verlegen giechelend. Veel roze en nog meer strikken. Ook Little Pony is erg populair. In groepjes of aan de arm van begripvolle vriend bevolken ze het straatbeeld van Tokyo. En zijn zo blij wanneer je vraagt of je een foto mag nemen! Echt schattig...


Bukken! Etalage op ooghoogte prinsesjes.


Presentatie van poppen en matching outfits prinsesjes, uiteraard op ooghoogte.



Op afspraak!


Serieuze prinsessen in de Pers (NRC art.) en Serious Shopping Princess in American Girls Palace, NYC store.


Lolitaatjes met Little Pony in het roze met strikken...en de man doet ook zijn best....


De onschuldige schoolmeisjes-look


Queen of Retail
, Eugenie Bürer is creatief marketingexpert in de mode, sport en retail. In het verleden heeft zij o.m. gewerkt met Nike, de Bijenkorf, Hema, Mexx en V&D. Iedere maand beschrijft en fotografeert zij voor FashionUnited bijzondere (internationale) retailformules en -trends.
Eugenie Bürer
Queen of Retail