Red Flag nieuwe beurs in München
bezig met laden...
Messe München GmbH lanceert volgend jaar zomer weer een nieuwe vakbeurs. De beurs heet The Red Flag en is een platform voor
modemerken die 'iets' hebben met design, kunst, sport en muziek. De beurs wordt in segmenten verdeeld die de namen: Elite, Streetstyle, Designlab en Trendlab hebben meegekregen. Daarbij focust Elite op premium sport style; Streetstyle op urban fashion en kunst; Trendlab is voor global trends en Designlab voor internationale topdesigners, hun unieke creaties en exclusieve co-producties.Volgens beursdirecteur Klaus Dittrich is er onder Duitse retailers veel vraag naar een dergelijke beurs. Merken zullen hier vooral hun meest speciale en gelimiteerde collecties en producten tonen, in plaats van de reguliere collecties.
Op 1 augustus jl. heeft de organisatie van The Red Flad een pop-up store geopend in München. De winkel sluit eind september weer. Merken als Converse, Nike, Replay, Firetrap en Levi's tonen hier exclusieve producten. Er zijn ook plannen voor een presentatie van biologische producten tijdens de Oktoberfeesten. Een datum voor de nieuwe beurs is nog niet bekend, maar waarschijnlijk zal de eerste editie in de zomer van 2009 plaatsvinden.