• Home
  • V1
  • Columns
  • Retailconcern Ardenberg kiest voor cross-channel automatisering ACA

Retailconcern Ardenberg kiest voor cross-channel automatisering ACA

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Begin dit jaar heeft Ardenberg BV, eigenaar van

onder andere de schoenformules Dr. Adams en Van Dalen, een overeenkomst gesloten met IT-leverancier ACA uit Eindhoven. Het concern heeft hierbij gekozen voor de automatisering van drie van zijn winkelformules op basis van ERP-oplossing Retailium van ACA.

Omvangrijk project
Zowel het hoofdkantoor als de in totaal ruim 70 winkels van Ardenberg worden de komende maanden geautomatiseerd door ACA. Hierbij gaat het om de implementatie van cross-channel ERP-oplossing Retailium voor de formules Dr. Adams, Van Dalen en Bitter. Het internetbedrijf Divide uit Zoetermeer wordt ingeschakeld om samen met ACA een geïntegreerde e-commerce omgeving voor deze drie formules op te zetten.

Bricks en clicks geïntegreerd
Ardenberg gelooft heilig in een sterke combinatie van bricks en clicks. Divide zal daarom voor elk van de drie formules van Ardenberg een nieuwe webshop ontwikkelen. Deze webshops worden geïntegreerd met Retailium om de cross-channel ambities van het concern te ondersteunen. Kooman licht toe: “De integratie van fysieke winkels en online shops zorgt ervoor dat straks niet alleen de verkopen in onze winkels, maar ook de verkopen via onze webshops automatisch logistiek en financieel worden verwerkt. We zijn er dan ook van overtuigd dat de gekozen oplossing ons zal helpen bij het creëren van synergie tussen beide kanalen.”

Waarborging continuïteit
Ardenberg heeft met name gekozen voor Retailium vanwege de complete functionaliteit van de oplossing en de continuïteit die ACA en Divide bieden. Deze continuïteit wordt gewaarborgd door een vooruitstrevende visie en continue productontwikkeling en -innovatie. “Op basis van de gesprekken met ACA en Divide en verschillende persoonlijke demonstraties hebben wij veel vertrouwen gekregen in de totaaloplossing van beide partijen. De projectaanpak die gehanteerd wordt en de vele mogelijkheden die de oplossing biedt spreken ons erg aan”, aldus Kooman.

Over Ardenberg
Ardenberg is de houdstermaatschappij van vier specifieke formules op het gebied van schoenen, kleding, outdoor en sports wear. Dit zijn de formules Dr. Adam's, van Dalen, Bitter, en Nike. Bij de organisatie zijn ruim 550 mensen in dienst, fulltime en parttime. Ardenberg is een dynamische organisatie met veelal jonge medewerkers. Op het hoofdkantoor dat gevestigd is in het winkelcentrum van Amstelveen werken 18 medewerkers. Ardenberg verzorgt de backoffice en verleent ondersteuning aan haar winkelformules. De organisatie voert de administratie en verzorgt de in- en verkoop en het logistieke traject voor deze formules.

Over ACA
ACA is bijna 30 jaar actief in de automatisering van fashion retailorganisaties en heeft in de loop der tijd binnen het segment van de mode-, schoenen- en sportretail een positie opgebouwd als marktleider. Zowel zelfstandige winkeliers als filiaalbedrijven en franchiseorganisaties kunnen bij ACA terecht voor software ter ondersteuning van logistieke functies, financiën, managementanalyses, customer relationship management, point-of-sale, electronic data interchange en e-commerce. De oplossingen van ACA zijn volledig gebaseerd op technologie van Microsoft.

Over Divide
Divide bedenkt, ontwikkelt en onderhoudt alle denkbare internetoplossingen. Dat betekent naast websites en webwinkels ook ondermeer e-mailmarketing-, intranet- en webapplicaties. Deze zijn allemaal naadloos op elkaar afgestemd, alsook op een breed scala aan applicaties van derden. Hierdoor bieden de oplossingen ruime kansen en mogelijkheden voor ondernemers met cross-channel ambities. De oplossingen van Divide zijn gebaseerd op een bewezen rendementsprincipe. Hierin staan een slimme projectbenadering, glashelder resultateninzicht en een optimale vindbaarheid op internet centraal.
Ardenberg