• Home
  • V1
  • Columns
  • Rigby & Peller zorgt voor omzetgroei Van de Velde

Rigby & Peller zorgt voor omzetgroei Van de Velde

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

In de eerste helft van dit jaar is de geconsolideerde

omzet van de Belgische lingeriefabrikant Van de Velde gegroeid met 0,9 procent. De omzet steeg van 97,8 miljoen euro naar 98,7 miljoen euro.

Van de Velde dankt de plus aan het Britse lingeriemerk Rigby & Peller, waar het bedrijf een meerderheisbelang in heeft. In Europa stijgt de retailomzet bij Rigby & Peller met meer dan 8 procent door de opening van nieuwe winkels in Duitsland en Spanje. De retailomzet van het lingeriemerk in de UK draagt bij voor een bedrag van miljoen pond 4,5 (circa 5,5 miljoen euro).

Op vergelijkbare basis – inclusief vergelijkbare leveringen en exclusief de retailomzet van Rigby & Peller - daalt de geconsolideerde omzet van Van de Velde met 2,8 procent. Het concern kampt met een daling van 3 procent van de wholesale-omzetten door een terugval van de nabestellingen in het tweede kwartaal van 2012. Daarbij is de retailomzet van Intimacy gedaald met 10 procent in lokale munt en 1,7 procent in euro.

Van de Velde is een van de grootste marktspelers op het gebied van dameslingerie en heeft zo'n vijfduizend verkooppunten wereldwijd. Het bedrijf richt zich op zelfstandige lingeriespeciaalzaken en heeft de afgelopen jaren diverse grote overnames gedaan. Zo verwierf het bedrijf in augustus 2011 een meerderheidsbelang in de Britse lingerieketen Rigby & Peller en nam het eerder ketens Oreia in Duitsland en Spanje, Intimacy in de Verenigde Staten en LinCHérie in Nederland over.
Rigby & Peller
Van de Velde