Rough & Tough
Door FashionUnited
bezig met laden...
Lang geleden…meer dan duizend jaar, na een mijlenlange reis kwamen de eerste bewoners
van New Zealand aan wal aan wat zij ‘AOTEAROA’ noemden; “The Land of The Long White Cloud”. Ruige mensen, die zojuist een uitputtende onderneming achter de rug hadden, op zoek naar nieuwe kansen en opportunities:De Maori’s
Ze waren verbijsterd over de natural beauty en ongelofelijke mooie natuur, inheemse diersoorten en atmosfeer wat zij tegenkwamen in dit verre verre land. Ze werden verliefd op dit prachtige land en zoals dat zo vaak gaat in lovestorys; ze gingen nooit meer weg.
Vier jaar geleden, waren de bedenkers van NZA New Zealand Auckland onder andere geïnspireerd geraakt door de fantastische natuurfoto’s van de New Zealandse natuurfotograaf Chris Mc Lennan, meervoudig winnaar van de prestigieuze National Geografic Nature Fotographe Award ; hij weet als geen ander de sfeer en de lifestyle en de unieke kenmerken van dat prachtige land, zo ver weg voor de meeste van ons, vast te leggen New Zealand, waarschijnlijk een van de laatste paradijzen op deze planeet.
Adembenemende natuur, wildernis, ruw terrein en extreme berglandschappen schreeuwen erom om ontdekt te worden. Zoals het “90 mile beach” een van de langste stranden in de wereld en de Silver Fern, een unieke plant die, raar maar waar, alleen maar in New Zealand voorkomt. Het is dan ook niet vreemd dat juist deze plant onderdeel is van het herkenbare logo van NZA New Zealand Auckland..en dat de fotoshoots voor alle marketingcampagnes vanzelfsprekend in New Zealand plaatsvinden en…gemaakt worden door…diezelfde Chris Mc Lennan. Want, de uitdaging was geboren; om een modecollectie te creëren vanuit dezelfde eerlijkheid en schoonheid, met dezelfde opmerkelijke uitstraling van dat geweldige land en dat te vertalen in de look & feel van NZA New Zealand Auckland.
Zo kwam een fashion collectie tot leven; en eentje die zich inmiddels bewezen heeft, want duizenden mannen in meer dan 27 landen dragen elke dag met plezier hun NZA. Daarnaast, nadat er goed geluisterd werd naar juist deze mannen en innovatieve retailers en hun wensen en progressieve visie op de internationale modemarkt, zijn de makers van NZA er maar wat trots op, om dit seizoen naast de zeer commerciële NZA New Zealand Auckland collectie, een compleet nieuwe en “ïnformed” modelijn te introduceren die gelanceerd wordt op de aanstaande Bread & Butter in Berlijn en een paar weken daarna op de Modefabriek in Amsterdam
NZA New Zealand Heritage
Of zoals Kiwi’s (inwoners van New Zealand) het zelf zeggen ; It’s raw,cool,authentic for man who like to express their personality to more dynamic extends, seeking The Spirit of Adventure, ready to Discover and Experience the values of New Zealands’s Heritage. NZA New Zealand Heritage; een compleet nieuw format, wat daar begint waar NZA New Zealand Auckland eindigt; een complete coordinated collection met een meer jeansrelated look en custumized fit. Een ietwat rough look met een soft handfeel,nieuwe stoffen en wassingen zijn het resultaat na intensieve research en ontwikkelingen door het NZA design team waar de authentieke features van New Zealand de inspiratiebron vormden.
Dit alles gecombineerd met een sofisticated gebruik van artworks en logo’s, aantrekkelijk voor een brede, geïnformeerde internationale doelgroep. Van authentieke shirts met nieuwe spray-technieken, tot individueel bewerkte polo’s en garment dye truien tot denims met unieke details en wassingen en stoerheid…alles ademt de DNA van NZA…maar met een nieuwe en verfrissend jongere “twist” Marcel Jansma, International Salesmanager , is enthousiast; “met dit nieuwe format zijn we er namelijk in geslaagd om een geheel nieuw en meer trendbepalender platform te creëren en in te haken op de actueelste signalen uit de internationale modemarkt. De Heritage lijn wordt het verlengstuk van NZA New Zealand Auckland, voor misschien wel een andere doelgroep en , niet ondenkbaar, in sommige gevallen ook een geheel andere distributie.
NZA New Zealand Heritage zullen we internationaal zorgvuldig in de markt gaan zetten, op een mooie manier met “selected dealers” die net als wij enthousiast zijn over de vooruitstrevende mogelijkheden en de smaakgevoelige en vooruitstrevende consument herkennen die wij hiermee voor ogen hebben toen we de eerste lijnen op papier zetten.
Wij streven ernaar anders dan anderen te zijn in een zeer competitieve markt, wij zijn gewoon onszelf en de beide NZA-merken kunnen met niets anders vergeleken worden. Dat begint uiteraard bij het product; maar wat geldt voor de main-line geldt ook voor de nieuwkomer Heritage; hoge kwaliteit en top-end profile zijn vanzelfsprekend …maar ook hezelfde commerciële pricelevel en ongelofelijke marge die retailers van ons gewend zijn.”
De marketing strategie is verfrissend simpel, het gaat om het produkt! De fantastische natuur speelt daarnaast altijd een grote rol in alle uitingen van NZA New Zealand, de eerlijkheid, de puurheid, vrijheid en het avontuur spreekt simpelweg heel veel mensen aan in deze jachtige wereld…. of zoals de Kiwi’s zeggen; live can be simple, the New Zealand way.
New Zealand Auckland