• Home
  • V1
  • Columns
  • S/S 2011 The Chesterfield Brand

S/S 2011 The Chesterfield Brand

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Columns

Tassenlabel brengt Britse nostalgie met stoere edgy twist. Success breeds success,

zo luidt een bekende Engelse uitdrukking. En dat zou zo maar kunnen kloppen voor de accessoirelijn van het van origine Engelse interieurmerk The Chesterfield Brand dat, hoe kan het anders, als lijfspreuk ‘Honour your success’ heeft. De tassen- en handschoenenlijn, agenda’s en etuis zijn door de originele mix van eigenzinnig chic en Engels upperclass design een ware hit. “De vraag in de winkels is zo groot dat we afgelopen wintercollectie extra hebben moeten produceren. Een zeer goed teken in deze tijden,” aldus Koos Hoving van The Chesterfied Brand.

Nostalgie met edgy twist
Ook de zomercollectie van het merk belooft hoge ogen te gooien. Contrasten spelen wederom een grote rol. We zien een duidelijke hang naar nostalgie en authenticiteit, maar dan met de voor Chesterfield inmiddels bekende edgy fashionable twist. De krachtige ontwerpen, gecapitonneerde details en antieke materialen, die typerend zijn voor de Chesterfield stijl, grijpen terug naar tijden van weleer. Aan de andere kant verraden nieuwe hoogwaardige leerbewerkingen als embossed croco de techniek en het vakmanschap van vandaag.

De

Engelse Satchel
De zomercollectie brengt in totaal vijf series met namen als de Sheley, de Heeley en de Abbey, een knipoog naar de Britse roots, want direct vernoemd naar kleine dorpen rond het Engelse plaatsje Chesterfield. Opvallend binnen de collectie is de herintroductie van de Satchel. Het model dat zijn oorsprong vind in Engeland in de 17e eeuw wordt pas echt bekend door Shakespeare, die in één van zijn monologen een Engelse scholier typeert door middel van zijn schooltas: een bokkige overslagtas van leer genaamd de Satchel.

Zowel de modellen Westwood en Adwick brengen stoere varianten in verschillende formaten op deze klassieker.

Het kleurenpalet ligt in de lijn van de Chesterfield meubelcollectie. Natuurtinten zoals cognac, tan, lever, bruin en nude voeren de boventoon. Oudroze, rood en gebrand okergeel zijn nieuw binnen de collectie

Succesnummers
Ontwerpster Viona van Dijk vertelt over haar missie: “Mijn ontwerpen zijn ruw maar rijk, stoer en vrouwelijk, klassiek en toch modern. Dat maakt de collectie spannend en never out of fashion. De collectie moet aansluiten bij de wensen van de jonge vrouw. Een vrouw die haar eerste successen boekt en die deze wil bezegelen met een tijdloos stijlicoon. Dat zij vervolgens haar prestatie wil eren met een Chesterfield, daar ligt mijn uitdaging.”

De zomercollectie van het eigenwijze tassenlabel ligt vanaf maart 2011 in de betere lederwarenspeciaalzaken en fashion boetieks. Prijzen v.a. 59,95 tot 199,95 euro. Voor meer informatie: www.chesterfieldbags.com

chesterfield