Samenwerking AFW en Modefabriek
Door FashionUnited
bezig met laden...
Amsterdam Fashion Week (AFW) en Modefabriek gaan hun krachten bundelen.
Zo wordt er een gezamenlijk persprogramma georganiseerd, rijdt er een pendelbus tussen het Westergasterrein en de RAI en kunnen beursbezoekers makkelijker toegang krijgen tot de AFW-modeshows.Na online registratie krijgen bezoekers van de Modefabriek (14 en 15 juli) de mogelijkheid om kaarten voor de shows van Amsterdam Fashion Week (6 tot en met 16 juli) te kopen. Eerder moesten de buyers op eigen gelegenheid in contact zien te komen met de pr-bureaus van de showende partijen om entreekaarten te bemachtigen. Het gaat om ruim dertig showende partijen met bijna evenveel pr-bureau’s. Om die allemaal te benaderen is veel werk. Door de samenwerking wordt dit traject vereenvoudigd. De Modefabriek biedt de kaarten tegen gereduceerd tarief aan. Ook dit is een voordeel voor de buyers.
Verder zal deze zomer voor het eerst een pendeldienst, in de vorm van een Amerikaanse schoolbus, heen en weer rijden tussen de Westergasfabriek en de RAI. Ook het persprogramma op maandag 15 juli wordt dit jaar voor het eerst door de twee partijen samen georganiseerd. Het programma bestaat onder andere uit de ontvangst van de nationale en internationale journalisten, presentaties van Modefabriek en Amsterdam Fashion Week en een tour over de Modefabriek. Vervolgens rijden de journalisten gezamenlijk in de bus naar het Westergasterrein, waar zij het Business Programma van de Amsterdam Fashion Week ‘Keys to Succes’ en aansluitend de show van Francisco van Benthum bijwonen.
Volgens beide organisaties komt met de nauwere samenwerking een lang gekoesterde wens uit. “Samen kunnen Amsterdam Fashion Week en Modefabriek een compleet beeld creëren van wat Nederland allemaal te bieden heeft op het gebied van mode en merken.”
AFW
Amsterdam Fashion Week
Modefabriek
Salon Waldorf