Samenwerking Dutch Touch en Pitti Immagine
bezig met laden...
De Italiaanse beursorganisatie Pitti Immagine gaat een
samenwerking aan met Dutch Touch, een project van de Dutch Fashion Foundation. Tijdens Pitti Uomo, de mannenmodebeurs in Florence, zal Dutch Touch een presentatie verzorgen. Volgens Dutch Touch helpt de samenwerking bij hun missie om Nederlandse mode structureel te presenteren op de internationale markt.De presentatie van Dutch Touch op 15 juni, wordt mede georganiseerd door het Italiaanse vaktijdschrift Fashion Illustrated, een relatie van de Dutch Fashion Foundation. Ook zal er een documentaire te zien zijn over de Dutch Touch campagne in haar lounge op Pitti Uomo. De Dutch Touch campagne wordt al sinds 2001 gevoerd in internationale modecentra als Milaan, Rome, Parijs, New York en Florence, als onderdeel van de missie van de Dutch Fashion Foundation om de positie van het Nederlandse modediscipline zowel nationaal als internationaal te versterken.
Tijdens Pitti Uomo vertegenwoordigt de Dutch Fashion Foundation verder de mannenmodemerken: Ado Les Scents, Avelon, EHUD en Francisco van Benthum.
Op het gelijktijdige Pitti W, woman precollection, wordt Died gepresenteerd, een label van ontwerpers Diederik Verbakel en Marieke Holthuis. Zij werkten ruim tien jaar in Italië voor verschillende grote modelabels voordat zij in 2010 hun eigen sieraden- en dameskledinglabel lanceerden.