• Home
  • V1
  • Columns
  • Samenwerking Goosecraft en Plan Nederland

Samenwerking Goosecraft en Plan Nederland

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Goosecraft brengt dit najaar een leren jas uit met de speciale

boodschap: ‘Because I’m a girl’. Per verkochte jas doneert Goosecraft tien euro aan Plan Nederland. Het geld komt ten goede aan de ‘Because I am a Girl’ campagne van Plan.

Plan zet zich sinds 75 jaar in om de levensomstandigheden van meisjes en jongens in ontwikkelingslanden te verbeteren. Zij doet dit via projecten in vijftig landen. Met de ‘Because I am a Girl’ campagne zorgt Plan ervoor dat zoveel mogelijk meisjes naar school kunnen, niet besneden worden en niet als kind worden uitgehuwelijkt.

Goosecraft en Plan Nederland werden met elkaar verbonden door Miss Nine, internationaal dj en model, één van de gezichten van Goosecraft en ambassadrice van Plan Nederland. “Ik weet uit ervaring hoe het voelt om als vrouw een plekje te moeten veroveren in een mannenwereld”, vertelt ze. “Daarom ben ik ambassadeur van Plan geworden. Nu kan ik mijn ambassadeurschap samenbrengen met mijn passie voor mode. Samen met Goosecraft heb ik een stoer jasje voor sterke vrouwen ontworpen. Wie deze jas draagt, komt op voor betere levensomstandigheden en toekomstkansen voor meisjes in ontwikkelingslanden. Dit jasje is dus een echt fashion statement.”

Plan legt het accent op meisjes omdat zij structureel worden achtergesteld, terwijl juist meisjes de sleutel in handen hebben om armoede uit te bannen. Als meisjes langer naar school gaan verdienen ze later meer. Zij besteden dat geld vooral aan hun gezin – in tegenstelling tot veel mannen -, waardoor hun kinderen gezonder worden en naar school kunnen. Zo ontstaat een sneeuwbaleffect en kan de armoedespiraal doorbroken worden. Internationaal wordt dit ‘The Smartest Investment’ genoemd.

Het bikerjasje in used red, khaki en black is vanaf augustus verkrijgbaar.
Goosecraft
miss nine
plan Nederland