Samenwerking HappyRainyDays en Bulthuis
bezig met laden...
HappyRainyDays, bekend van de vrolijke
damesregenjassen, is een samenwerking aangegaan met Bulthuis Agenturen voor de verkoop en distributie van het merk aan moderetailers. “HappyRainyDays vult met modische waterdichte jassen een gat in de markt. Wij merken dat bij dameswinkels een grote behoefte is aan functionele mode,” zegt directeur Jeroen Bulthuis. HappyRainyDays stond deze zomer voor het eerst op vakbeurs Modefabriek en bemerkte daar veel enthousiasme onder modewinkeliers. "De vraag naar waterdichte trechcoats en parka's groeit," zegt HappyRainyDays-oprichtster Astrid de Groot, "wellicht logisch met deze regen."HappyRainyDays ging in 2008 van start en werd in eerste instantie alleen via de eigen webwinkel verkocht. Begin 2010 werd een groothandel gestart en de distributie uitgebreid. Toen ging het vooral om fietsspeciaalzaken en kleinere modewinkels. Door middel van de samenwerking met Bulthuis Agenturen wil het merk de distributie in modewinkels verder uitbreiden. Het merk wordt nu door 25 modewinkeliers verkocht. Bulthuis Agenturen richt zich sinds begin dit jaar meer op mode en sportswear winkels in het hogere segment. Naast de labels Colmar Originals, 313 tre uno tre en Kyboe, vertegenwoordigt het agentschap ook Lucky de Luca, JFour Denim, JColor teens en het Zweedse sportswear merk 8848 Altitude.