• Home
  • V1
  • Columns
  • Samenwerking UnitedStyles en Fashiolista

Samenwerking UnitedStyles en Fashiolista

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

UnitedStyles, de website waarop consumenten hun

eigen garderobe kunnen ontwikkelen, gaat zich ook richten op Nederland. Op 9 maart wordt de Nederlandse variant van de website gelanceerd, waarvoor het bedrijf een samenwerking aangaat met Fashiolista.com.

Webshop UnitedStyles is een idee van drie Nederlandse en één Belgische ondernemer in China; Xander Slager, Marc van der Chijs, Joop Dorreseijn en Dirk Lorré . Jurken en shirts kunnen via een programma worden aangepast naar de smaak van de consument. Ook kleuren en dessins kunnen naar eigen inzicht ingevuld worden. Vervolgens komt er een 3D versie op het scherm en kan de klant beslissen of zij dit product wil aanschaffen. Kosten: tussen de tachtig en honderd euro.

Na Engelstalige en ook Russische klanten, komt er nu een Nederlandse versie van de webshop. UnitedStyles gaat hiervoor een samenwerking aan met Fashiolista.com in de vorm van een pop-up sale. "Wij verkopen de jurk, die de winnaar van de Fashionlista wedstrijd heeft ontworpen," aldus UnitedStyles op Facebook.

De Nederlandse modecommunity Fashiolista.com maakt zich momenteel op voor een nieuwe investeringsronde. Volgens Marc Schröder van Fashiolista, lopen er gesprekken met grote webshops en investeerders over een kapitaalinjectie voor Fashiolista. Aan hoeveel geld hij denkt, is onbekend.

Fashiolista
Fashiolista.com
UnitedStyles