• Home
  • V1
  • Columns
  • Sanoma neemt belang in Fashionchick

Sanoma neemt belang in Fashionchick

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

De uitgever Sanoma Digital heeft een belang genomen No

Search B.V., moederbedrijf van onder meer shoppingsite Fashionchick.nl. De partijen geven aan vanaf nu intensief te gaan samenwerken.

Sanoma is eigenaar van titels als Grazia, Marie Claire, Cosmopolitan en Styletoday.nl en bereikt daarmee een de doelgroep van voornamelijk vrouwen, zowel in print als online. Mode is daarbij een belangrijke pijler. Met de deelname in Fashionchick.nl voegt Sanoma hier een performance based tak aan toe, legt Sander ten Dam uit, Performance Based director Sanoma Digital: "Fashion is voor Sanoma een belangrijk segment en online fashion is in e-commerce de snelst groeiende categorie. Deelname in Fashionchick.nl is strategisch gezien dus een logische stap. Het No Search team heeft in korte tijd een aantal succesvolle online fashionconcepten in de markt gezet en heeft met Fashionchick.nl laten zien nog harder te kunnen groeien dan de markt. Wij kijken er erg naar uit om met hen samen te werken.”

Aart Wallet, mede-eigenaar No Search B.V. ziet ook voordelen: "Door de samenwerking met Sanoma kunnen wij met onze fashionconcepten nog sneller groeien in marktaandeel. Wij zien veel kansen om synergie te halen uit de samenwerking tussen Fashionchick.nl en de verschillende on- en offline titels van Sanoma. Een prima match."

Financiële details over de transactie zijn niet bekend gemaakt.

FashionChick
Sanoma