‘schoenen’ is populaire zoekterm
bezig met laden...
Elke 2,6 seconden zoekt iemand op internet naar 'schoenen'. Dat blijkt uit een onderzoek van online
schoenenwinkel Brandos op basis van statistieken in Google Insights for Search en Google Adwords. Tussen 2008 en 2010 heeft de populariteit van de zoekterm een enorme vlucht gemaakt; in deze periode groeide het volume van de zoekterm met 75 procent.Als er gekeken wordt naar het type schoen valt het op dat mensen het hele jaar door zoeken naar 'sneakers' en 'pumps', en dat de interesse in 'laarzen' online vooral in deze tijd van het jaar in de herfst substantieel groeit. Vorige maand zocht in verhouding 70 procent van de mensen naar 'laarzen', 21 procent naar 'sneakers' en 9 procent naar 'pumps'. Opvallend is dat er in Nederland in september in verhouding heel veel naar 'kinderschoenen' werd gezocht. 77 procent van de mensen zocht naar 'kinderschoenen' terwijl het doorgaans meer populaire damesschoenen slecht door 13 procent werd ingetikt. De term 'herenschoenen' had met 10 procent het kleinste aandeel.
Met de toegenomen vraag nemen de mogelijkheden van schoenenverkoop online toe.