• Home
  • V1
  • Columns
  • Schone Kleren Campagne teleurgesteld in C&A

Schone Kleren Campagne teleurgesteld in C&A

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

C&A doet volgens actiegroep de Schone Kleren Campagne

te weinig voor de slachtoffers van de fabrieksbrand in Bangaldesh. De modeketen liet eerder weten een miljoen euro te schenken aan de slachtoffers. Ook trekt C&A 5 miljoen euro uit om de brandveiligheid in kledingfabrieken te verbeteren.

De Schone Kleren Campagne stelt dat het bedrag dat C&A voorstelt slechts 4 procent is, van wat nodig is. Ook had C&A moeten overleggen met vakbonden.

Christa de Bruin van Schone Kleren Campagne: “Het door C&A voorgestelde bedrag van 1200 dollar voor de familieleden van de overledenen is minder dan 4 procent van wat nodig is volgens de berekeningen van lokale vakbonden die gebaseerd zijn op eerder gebruikte formules in Bangladesh. In een land zoals Bangladesh, waar autoriteiten en werkgevers niet adequaat compenseren, verwachten we van de merken dat zij minstens 45 procent van de benodigde compensatie betalen.”

Bij een brand in een kledingfabriek in Dhaka in Bangladesh kwamen in november meer dan honderd werknemers om het leven. De brand brak uit op de begane grond en sloot werknemers, voornamelijk vrouwen, in op de acht verdiepingen er boven.

C&A
Clean Clothes Campaign
Schone Kleren Campagne