• Home
  • V1
  • Columns
  • Schuurman Schoenen maakt online efficiencyslag met eRetailium

Schuurman Schoenen maakt online efficiencyslag met eRetailium

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Eind juli is de backoffice van de webwinkel

van Schuurman Schoenen compleet vernieuwd. De webwinkel wordt nu aangestuurd door en beheerd met behulp van fashion e-commerce oplossing eRetailium. De schoenketen heeft met deze vernieuwing een enorme efficiencyslag gemaakt en beschikt nu over uitgebreidere mogelijkheden om zijn cross-channel ambities te realiseren.
Schuurman Schoenen ging begin dit jaar met ACA en Divide een samenwerking aan voor de omzetting van zijn bestaande webwinkelomgeving naar een omgeving gebaseerd op fashion e-commerce oplossing eRetailium. Deze oplossing is volledig geënt op de integratie van fysieke en online winkels en biedt zo een optimale ondersteuning voor cross-channel fashion retail.

Groot
online succes
In de ruim anderhalf jaar dat Schuurman Schoenen actief is op het gebied van e-commerce heeft de organisatie het online kanaal steeds succesvoller weten in te zetten. Het groeiende online succes vroeg dan ook al snel om een professionele en integrale totaaloplossing, waarmee de handmatige administratieve handelingen omtrent de webshop tot een minimum zouden worden beperkt.

Klaar voor een efficiencyslag
Eind juli werd de oude webwinkelomgeving van Schuurman Schoenen vervangen door een omgeving op basis van eRetailium. Voor online bezoekers is de omzetting onopgemerkt verlopen, doordat de webshop niet uit de lucht is geweest en ook omdat de look en feel van de webshop geheel intact zijn gebleven. Nu het project is afgerond kan het schoenenimperium efficiënter te werk gaan en zijn klanten optimaal bedienen.

Automatische orderverwerking
De grootste vooruitgang die Schuurman Schoenen boekt met de omzetting naar de nieuwe webwinkelomgeving betreft de financiële en logistieke verwerking van online bestellingen. De automatisering van deze arbeidsintensieve processen bespaart Schuurman veel tijd en kosten. Bestellingen kunnen bijvoorbeeld sneller worden klaargezet voor verzending.

Intelligente ordercirculatie
Een bijzonder aspect van de nieuwe webomgeving is een intelligente functionaliteit voor ordercirculatie. Hiermee wordt bij de plaatsing van weborders automatisch opgezocht waar de grootste voorraad van de bestelde artikelen aanwezig is. Als filiaal X beschikt over de grootste voorraad, dan ontvangt het betreffende filiaal automatisch een e-mail met daarin de ordergegevens.

Optimale communicatie
Er wordt momenteel gewerkt aan een optimalisatie van processen voor de communicatie met klanten via e-mails. Denk aan een automatische verzending van excuusmails in geval van een verlate levering. Ook is het voor Schuurman binnenkort mogelijk om na de plaatsing van weborders klanten automatisch een e-mail te sturen met track-and-trace-informatie aangaande de order.

Technologische toepassingen
Voor de vindbaarheid van de winkel van Schuurman Schoenen op het web worden onder andere search engine advertising en search engine optimization ingezet. Deze internetmarketingtechnieken zullen de komende tijd verder worden geoptimaliseerd door Divide. Ook maakt de schoenketen gebruik van de rapportageapplicatie Google Analytics. Aan deze applicatie heeft Divide voor Schuurman Schoenen extra rapportages toegevoegd die de organisatie meer en helderder inzicht in de online resultaten bieden. Daarnaast behoort deelname aan het Google Shopping platform op korte termijn ook tot de mogelijkheden. Voor een directe, persoonlijke benadering van zijn klanten zal Schuurman gebruik gaan maken van e-mailmarketingapplicatie Divide.MIX.

Over Schuurman Schoenen
Schuurman Schoenen is een winkelketen waar de consument terecht kan voor schoenen, laarzen, sneakers en pumps. De organisatie bestaat inmiddels meer dan 50 jaar en telt naast een webshop 40 fysieke winkels in met name het oosten en noorden van Nederland. Schuurman heeft de grootste collectie merkschoenen in de webshop en in haar winkels.

Over eRetailium
Binnen eRetailium zijn de webshop, het onderliggende content management systeem Divide.NOW en het op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP-systeem Retailium Enterprise naadloos op elkaar afgestemd. Hierdoor worden de belangrijkste processen en informatiestromen die een rol spelen bij het runnen van een webwinkel geautomatiseerd. eRetailium vereenvoudigt hiermee de publicatie van artikelen, prijzen en voorraden in de webshop en de financiële en logistieke verwerking van online bestellingen. Ook ondersteunt de oplossing personeel bij de arbeidsintensieve verwerking van deelleveringen en retouren, waarbij terugbetaling aan de consument van toepassing is.

Over ACA
ACA is bijna 30 jaar actief in de automatisering van fashion retailorganisaties en heeft in de loop der tijd binnen het segment van de mode-, schoenen- en sportretail een positie opgebouwd als marktleider. Zowel zelfstandige winkeliers als filiaalbedrijven en franchiseorganisaties kunnen bij ACA terecht voor software ter ondersteuning van logistieke functies, financiën, managementanalyses, customer relationship management, point-of-sale, electronic data interchange en e-commerce. De oplossingen van ACA zijn volledig gebaseerd op technologie van Microsoft.

Over Divide
Divide bedenkt, ontwikkelt en onderhoudt alle denkbare internetoplossingen. Dat betekent naast websites en webwinkels ook ondermeer e-mailmarketing-, intranet- en webapplicaties. Deze zijn allemaal naadloos op elkaar afgestemd, alsook op een breed scala aan applicaties van derden. Hierdoor bieden de oplossingen ruime kansen en mogelijkheden voor ondernemers met cross-channel ambities. De oplossingen van Divide zijn gebaseerd op een bewezen rendementsprincipe. Hierin staan een slimme projectbenadering, glashelder resultateninzicht en een optimale vindbaarheid op internet centraal.
schuurman